امیرعبداللهیان چه گفت؟

خبر مهم درباره احیای برجام

خبر مهم درباره احیای برجام
وزیر خارجه ایران در دیدار با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام را تشریح و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است. وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطافهای مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

به گزارش نجواخبر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر روز سه شنبه با کاردینال پیترو پارولین نخست‌وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت‌وگوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک ساز و کار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفت‌وگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت‌الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راه‌های استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای، بر ضرورت حل‌وفصل سیاسی بحران‌ها تاکید کردند.

وزیر خارجه ایران در دیدار برگزار شده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام را تشریح و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است. وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطافهای مهمی را ارائه کرده‌ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در ادامه در مورد مسائل منطقه‌ای به تبادل نظر پرداخته و بر ضرورت استقرار صلح و امنیت پایدار، بویژه در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت جهانی در مقایله با تروریسم، با مجاهدتهای سردار شهید قاسم سلیمانی، نقش مهمی را در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و نیز مسیحیان سوریه در برابر تروریست های جنایتکار داعش ایفا کرده است، امری که مورد قدردانی واتیکان است.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همان قدر که با جنگ در اوکراین مخالف است و از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به آن حمایت می‌کند، با جنگ در دیگر مناطق جهان نیز مخالف است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد ما به ویژه نگران هر گونه بحرانی شدن شرایط در شمال سوریه هستیم و تلاش های مهمی را برای جلوگیری از بروز یک بحران جدید صورت داده ایم.

در این دیدار دیدگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در خصوص استفاده سیاسی از ابزار تحریم های فرامرزی غیر قانونی، مورد تاکید قرار گرفت.

امیرعبداللهیان رویکرد جمهوری اسلامی ایران را برای حل سیاسی بحران های یمن، اوکراین و افغانستان تبیین کرد.

وزیر خارجه ایران طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رفراندوم در میان فلسطنیان اصیل شامل مسلمان، مسیحی و یهودی را برای واتیکان تشریح کرد.

وضعیت در لبنان نیز مورد ارزیابی امیرعبداللهیان و نخست‌وزیر واتیکان قرار گرفت.

وی از وزیر خارجه واتیکان برای سفر به تهران دعوت کرد

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/955

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.