ذبیح الله زرندی درگذشت +زندگینامه

ذبیح الله زرندی درگذشت +زندگینامه
ذبیح الله زرندی گوینده پیشکسوت و با سابقه برنامه‌های محلی با گویش کرجی رادیو البرز درگذشت.

به گزارش نجواخبر، ذبیح الله زرندی در سال ۱۳۱۰ شمسی در یک خانواده کشاورز در روستای بیلقان کرج متولد شد، تحصیلات را به ترتیب در مکتب خانه میرزاعلی لطفی کرج، دبستان جنیدی، دبیرستان کشاورزی دانشکده کشاورزی کرج، دانش سرای عالی کشاورزی ساری سپری کرد.

وی به عنوان کارشناس در اداره آموزش روستایی شهرستان ورامین، مدیر مدرسه کشاورزی مامازن ورامین، مدیر مدرسه کشاورزی گرمسار، دبیر دبیرستان دخترانه گرمسار، مدیر مدرسه کشاورزی عارف کرج به مردم خدمت کرد. سپس با رفتن به کشور آلمان مدت دوسال آموزش‌های لازم در زمینه چغندرقند را فرا گرفت و به کشور بازگشت.

استاد زرندی همچنین به عنوان اولین رئیس هیئت والیبال شهرستان کرج، خدمات ارزنده به ورزش این شهرستان ارائه داد. وی در زمینه فرهنگی هنری گام‌های بزرگی برداشت تا آنجا که با مؤسسه تورین ایتالیا به مدت دوسال در خصوص کار فیلم‌سازی به فعالیت پرداخت.

بخشی از فعالیت این استاد در صدا وسیما در زمینه های سردبیری، مجری‌گری و نویسندگی در برنامه های فرهنک مردم، آواها ونواها، گلگشت، سپیدار، سنت‌ها و سیرتها، زنک تفریح، آداب و سنن، عصر جمعه با رادیو، از جمعه تا جمعه، گشت وگذار، دگه دوجه و شبی از شبها بود.

وی در سالهای ۸۱، ۸۲، ۸۳ و ۸۴ به خاطر ایفای نقش در تهیه برنامه های فرهنگی وهنری، جوایز ارزنده جشنواره های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داد.

برنامه‌هایی همچون آداب و سنن، زنگ تفریح، کلاس کرجی گپ بزنیم، گشت گذار، شبی از شبها، دگه دوجه، چماچم، نقلک، شال اوزانک، قوشه، پرچین، خوان برکت، بگوتم بگوت، در کوچه های محرم و چندین برنامه دیگر را تاکنون از آنتن رادیو البرز از وی شنیده ایم.

این برنامه‌ها ضمن ارتباط با مردم کرج و استان البرز در تمامی جشنواره های معاونت صدا و جشنواره های بین‌المللی صدا و جشنواره شادیانه های مردم و ... موفق به کسب جوایز در بخشهای گوناگون شده است.

در پی درگذشت این هنرمند قدیمی علی صادق مقدسی مدیرکل صدا و سیمای مرکز البرز ضایعه رحلت و هجرت آن زنده یاد را به جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تسلیت و از درگاه خداوند متعال، غفران الهی و علّو درجات برای آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان و خانواده ارجمند مرحوم ذبیح الله زرندی مسئلت کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/956

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.