مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران مطرح کرد؛

لوازم خانگی کوچک نیازمند نماینده‌ در هیات مدیره بزرگترین انجمن لوازم خانگی کشور

لوازم خانگی کوچک نیازمند نماینده‌ در هیات مدیره بزرگترین انجمن لوازم خانگی کشور
مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با توجه به پیش رو بودند مجمع سالیانه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و انتخابات اعضاء هیات مدیره این انجمن به عنوان یکی از قدیمی ترین تشکل های صنفی کشور گفت: به منظور کمک در دستیابی به اهداف تعریف شده در اساسنامه انجمن و اقدامات موثری که در جهت تعالی صنعت لوازم خانگی کشور در مدت چند ماه اخیر که در حال انجام است، در این انتخابات حضوری فعال و پررنگ تر خواهیم داشت و امیدواریم آموزه‌ها و تجربیاتی که در چند سال در کارخانه تشکیلاتی و صنعتی کسب کرده ایم، بتواند کمک موثری در راستای تحقق اهداف این انجمن رقم زند.

به گزارش نجواخبر، عباس ابهری مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران و تولید کننده لوازم خانگی تولیپس‌ درخصوص انتخابات مجمع انجمن لوازم خانگی ایران گفت: دوستانی که توانمندی کمک به پیشبرد اهداف تبیین شده در اساسنامه انجمن و همچنین تعالی صنعت لوازم خانگی کشور را دارند در این انتخابات کاندید و پس از رأی گیری اعضاء، انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران ادامه داد: قطعا تمامی اعضاء انجمن به ویژه هیئت مدیره محترم تا به امروز نهایت سعی و تلاش خود را برای رسیدن به اهداف و سیاستهای مصوب، داشته است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که لوازم خانگی کوچک که سهم قابل توجهی در سبد مصرف خانوار ایرانی دارد و بخش قابل توجهی از گردش مالی این صنعت را به خود اختصاص می‌دهد، متأسفانه نماینده‌ای مستقل در هیئت مدیره انجمن لوازم خانگی نداشته است بنابراین احساس کردیم که حضور یک فرد به عنوان نماینده این بخش از صنعت لوازم خانگی می‌تواند در تسهیل امور این گروه از صنعتگران موثر باشد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع اتخاذ تصمیمات کلی و پیشنهاداتی که از سوی هیئت مدیره انجمن به نهادهای قانونگزار ارائه میگردد، با حضور این نماینده می‌تواند ضمن حل مشکلات این بخش، تمامی جوانب موجود در صنعت لوازم خانگی را به درستی و جامع تر پوشش داده و رسیدگی به مشکلات و چالشهای این بخش بیشتر مورد مداقه قرار گیرد. همچنین حضور نفرات جدید منجر به هم افزایی بیشتر و طرح ایده‌های جدید و متنوع تر برای اعضاء انجمن و صنعت لوازم خانگی کشور به عنوان یک صنعت پیشران و مولد همراه خواهد بود.

ابهری گفت: نهادها و سازمانهای مختلفی در صنعت لوازم خانگی دخیل هستند و هرکدام بخشی را در رسیدگی به امور این صنعت به خود اختصاص داده‌اند، ‌اما تنها انجمن لوازم خانگی کشور است که می‌تواند با تجمیع نظرات تولیدکنندگان در معرفی معضلات و مشکلات این صنعت، به اطلاع نهادهای قانون‌گذار برساند.

وی ادامه داد: بنابراین هرچه انجمن قدرت و انسجام و فراگیری بیشتری داشته باشد به راحتی می‌تواند نظرات و پیشنهادات سازنده‌تر و کارشناسانه‌تر را به وزارتخانه ارسال کند. لذا هرچه اعضای انجمن تخصص و تجربه کار بیشتری داشته باشند قطعا خروجی بهتری خواهد داشت و بهتر می‌تواند مطالبات این صنعت را از نهادهای مربوطه اخذ کند. هدف والایی که باید مد نظر باشد، پرهیز از تکثر و تجمیع فکر و قوای اجرایی و انعکاس مناسب به مراجع مورد نظر است که امیدوارم کیفیت این موضوع در آینده نزدیک و با حضور همه بزرگان صنعت رقم زده شود.

مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در پایان گفت: در چندروز اخیر شاهد هجمه‌هایی درخصوص وزیر محترم صمت جناب آقای دکتر فاطمی امین و وزارت خانه تحت مدیریت ایشان بودیم، معتقدم که وزارت صمت علیرغم برخی انتقادهایی که به عملکرد و سیاست های اتخاذی و اجرایی آن وارد است تا به امروز تلاش کرده که چرخ صنعت کشور را به یک ثبات و شرایط مطلوبی برساند. اما اینکه توقع داشته باشیم در کمتر از یکسال به شرایط مطلوب و آرمانی دست یابیم و عالم به موضوعاتی باشیم که خارج از ید و اختیار یک وزارتخانه به تنهایی است، توقعی عجولانه است. آن هم وزارتخانه‌ای که از تمام جهات دستخوش تغییرات بسیار زیاد همچون گران شدن بین‌المللی نهاده ها، تغییرات قوانین گمرکی و نرخ محاسبه حقوق و عوارض بر مبنای قانون بودجه و تهیه و تدوین برنامه های اصلاحی ساختار بدنه خود و ... .

وی ادامه داد: از نظر من شاید بتوان نمره قابل قبولی دریافت کند ولی قطعا با شرایط ایده آل فاصله دارد که باید دید آیا در مسیر بهتر شدن حرکت می‌کنند یا حرکت ایشان خلاف جهت سیاستهای کلی نظام است. به هرحال وزارت صنعت، معدن و تجارت و فاطمی امین فی الواقع حداکثر تلاشهای خود را داشته‌اند و باید زمان بیشتری داد تا نتایج این تلاشها را مشاهده کرد. درست است که انتقادهایی نیز به آنها وارد است اما دولت و وزارتخانه‌ها در تلاش هستند که وضعیت نابسامان اقتصادی را بهبود بخشند. لذا توصیه میکنم ضمن همراهی و کمک به این حرکات، صبر پیشه کرده و نظارت و انتقاد سازنده بر روند کار ایشان را همیشه در دستورکار داشته باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/960

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب