تبدیل وضعیت ایثارگران نفت قطعی شد/ مخابراتی‌ها همچنان در انتظار

تبدیل وضعیت ایثارگران نفت قطعی شد/ مخابراتی‌ها همچنان در انتظار
با ابلاغ یک نامه، ایثارگران زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، رسمی قطعی شدند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، نامه‌ای که در روزهای اول تیرماه صادر و در بیست و یک تیرماه ابلاغ شد، تکلیف ایثارگران زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران را روشن کرد. شرکت ملی نفت ایران در نامه‌ای به شرکت‌های زیرمجموعه دستور تبدیل وضعیت مشمولین بند واو طرح تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی قطعی را صادر کرد.

تعداد مشمولین بند واو در شرکت ملی نفت، حدود ۵۵۰۰ نفر است که اکثر این نیروها پیشتر مراحل طب صنعتی و گزینش خود را گذرانده و شماره پرسنل حداقل ۳ هزار نفر از آن‌ها در ملی نفت صادر شده است.

نامه صادره توسط مدیر تأمین نیروی انسانی شرکت ملی نفت، به تمام شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ شده و نکته مثبت این است که تمام ایثارگران زیرمجموعه، «رسمی قطعی» می‌شوند؛ براساس این نامه، تاریخ تبدیل وضعیت همه مشمولین بند واو به رسمی، بیست و هفتم دیماه ۱۳۹۹ است؛ در واقع ایثارگران از این تاریخ رسمی قطعی به شمار می‌روند.

ایثارگران نفت از این اتفاق ابراز خشنودی می‌کنند اما ایثارگران شرکتی مخابرات همچنان بلاتکلیف و منتظرند. براساس الزامات قانون بودجه ۱۴۰۰، باید تا پایان سال قبل، ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی تبدیل وضعیت و رسمی می‌شدند؛ در برخی از وزارتخانه‌ها مانند مخابرات هنوز این تکلیف قانون اجرایی نشده است.

نمایندگان ایثارگران مخابرات ازعدم موافقت یکی از سهامداران عمده مخابرات با تبدیل وضعیت ایثارگران خبر می‌دهند و می‌گویند: ظاهراً یکی از سهامداران با تبدیل وضعیت ایثارگران مخالف است؛ این در حالیست که حذف شرکت‌ها و تبدیل وضعیت ایثارگران هیچ هزینه‌ای برای مخابرات ندارد؛ تنها شرکت‌های واسطه که هیچ نفعی برای نیروها و سیستم ندارند، حذف می‌شوند و نیروها با خود مخابرات قرارداد می‌بندند.

در هفته گذشته، مادران شهدا در استانهای مختلف با امضای یک طومار، خواستار تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی مخابرات شدند. آن‌ها این طومار را خطاب به فرمانده سپاه پاسداران به عنوان سهامدار عمده مخابرات نوشتند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/963

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب