نماینده ویژه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری گیلان غرب:

آثار توسعه نیافتگی ناشی از جنگ تحمیلی همچنان در گیلانغرب

آثار توسعه نیافتگی ناشی از جنگ تحمیلی همچنان در گیلانغرب
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: گیلانغرب به عنوان یکی از پیشانی‌های مواجه کشور ما در جنگ تحمیلی مسایل زیادی را تحمل کرد و هنوز آثار آن را در عدم توسعه یافتگی شهرستان شاهد هستیم.

به گزارش نجواخبر به نقل از خبرنگار ایرنا، «سعید محمد» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با تجلیل از ایثارگری های مردمان شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس افزود: سفرهای استانی دولت، وضعیت بسیار خوبی را برای مردم از حیث حضور مسئولان در بین خود ایجاد کرده و مسائل و مشکلات نقاط مختلف کشور در جلسات کارشناسی شده و در دولت مطرح می‌شود.
وی اظهار داشت: هریک از مسائل و مشکلات مورد بازدید در دولت به وزرا انتقال می‌یابد و نتایج آن نیز به استحضار مردم شریف استان کرمانشاه خواهد رسید.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور، از پیگیری تأمین اعتبار تکمیل احداث جاده گیلانغرب سومار از محل ماده 56 و از طریق مشارکت بانک ملی خبر داد.
سعید محمد ادامه داد: احداث پتروپالایش در کشور از اهداف اصلی مقام معظم رهبری است که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی ایجاد ارزش افزوده مناسب را نیز خواهد داشت و تحقق این امر با توجه به حجم سرمایه‌گذاری بالا نیازمند تأمین اعتبار لازم هست اما در شرایط فعلی در سطح شهرستان سرمایه‌گذاران می‌توانند در صنایع پایین دستی مشارکت نمایند زیرا که سهل الوصول تر است و هم اینکه زودتر تحقق می‌یابد و امکان سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد.
وی گفت: حل مشکل حق آبه نیز جزو مطالبات است که هم در بخش سدها و هم در بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار گیلانغرب نیز در سخنانی احداث پتروپالایش با توجه به ظرفیت های آن در منطقه، تکمیل جاده «زرد»، لزوم برخورداری شهرداری‌ها از منابع مالی در جهت خدمات عمران شهری و همچنین بهره مندی آنها از عواید و پتانسیل‌های مرز و معادن به منظور احیای و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده ناشی از فعالیت این 2 بخش و لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل های شهرستان نظیر معادن عظیم قیرطبیعی و امکان فرآوری آن با ورود دولت را از مهم ترین مطالبه‌ها بیان کرد.

وحید محمدی در ادامه توجه به منابع آبی شهرستان که دچار بحران شده و هم اکنون 48 روستای شهرستان فاقد آب شرب است و مشکلات فرسودگی راه های مواصلاتی شهرستان را از جمله مطالبات مردم این خطه عنوان کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش گیلانغرب در دوران دفاع مقدس بیکاری را مشکل اصلی شهرستان های غربی استان با وجود بالاترین ظرفیت‌ها در منطقه عنوان کرد و خواستار ورود جدی دولت به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن 75 درصدی غیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب شد.
شهریار حیدری همچنین با اشاره به رسمی شدن مرز سومار بر ضرورت تکمیل زیرساخت های آن و تکمیل احداث جاده زرد با نیاز به مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار تاکید کرد.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب نیز با اشاره به مشکلات بحران بی آبی در روستای شهرستان و بخش گواور خواستار توجه دولت در امر بازگشایی مرز سومار در زمینه تردد زوار عتبات عالیات و همچنین بهره‌مندی شهرستان از طرح سامانه گرمسیری شد.

گفتنی است؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه 23 تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.
در این سفر، چهار معاون رئیس‌جمهور، یک مشاور و هفت تن از وزرا، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند که «سعید محمد» به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در بیست و هشتمین سفر استانی به کرمانشاه روز پنجشنبه به گیلانغرب سفر کرد.
شهرستان گیلانغرب با 2 هزار و 585 کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و 32 کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از 2 بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) 207 روستا دارد که اکنون 197 روستای آن دارای سکنه است.
این شهرستان در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا قرار گرفت و در نتیجه 150 بار بمباران هوایی، موشک باران و گلوله باران آن، تعداد 30 روستا و شهر گیلانغرب به میزان 100 درصد تخریب شد.
تقدیم 750 شهید والامقام، بیش از 2 هزار و 250 جانباز، 133 آزاده سرافراز و 12 هزار رزمنده با تشکیل تیپ مستقل مسلم بن عقیل از بین جوانان غیور این دیار گواه و مبین سلحشوری و مقاومت پایتخت کلهرنشینان است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/970

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.