در گفتگو با نجواخبر مطرح شد؛

طرحی دوفوریتی برای کاهش قیمت لوازم خانگی/ رونمایی از محصولات جدید «صنایع الکتریکی ناسیونال ایران» تا دوماه آینده

طرحی دوفوریتی برای کاهش قیمت لوازم خانگی/ رونمایی از محصولات جدید «صنایع الکتریکی ناسیونال ایران» تا دوماه آینده
عباس ابهری گفت: تهیه لوازم‌ خانگی به انتخاب سوم و چهارم مردم تبدیل شده و حتی احتمال می‌رود که از سبد کالایی مردم خارج شود اما امید داریم با تحریک تقاضاها و کمک دولت، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

عباس ابهری (معاون صنایع الکتریکی ناسیونال ایران) که اخیراً موفق به دریافت تندیس از وزیر صنعت معدن و تجارت به‌عنوان تولیدکننده برتر شده‌است، در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر اظهار داشت: مجموعه شرکت ناسیونال ایران در برنامه‌ای مدون از دو سال گذشته به فعالیت‌های توسعه‌ای خود پرداخت و با حمایت مستقیم هیئت‌مدیره و با تمام توان توجه به توسعه تولید را مدنظر قرار داد و هم‌اکنون از نظر سبد محصولی پیشرفت کرده و از ۱۵ محصول به تولید بیش‌از ۵۶ محصول رسیده‌است.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین تولید سالانه خود را از حدود ۳۰ درصد به بالای ۵۲درصد در دوسال اخیر افزایش داده‌است که این مسئله از نظر وزارت صمت دور نماند و موفق به کسب عنوان تولیدکننده برتر شدیم.

ابهری در خصوص برنامه پیش روی این شرکت گفت: درحال حاضر دو برنامه‌ی عمده پیش رو داریم؛ اول اینکه با توجه به شرایط موجود بازار، نسبت به تثبیت وضعیت فعلی اقدام کنیم تا حداقل نسبت به سال گذشته با افت تولید مواجه نشویم.

وی افزود: همچنین در خصوص برنامه توسعه‌ای نیز در تلاشیم تا به واسطه تثبیت و ساخت زیرساخت‌های توسعه‌ای، چند محصول جدید به سبد اضافه کنیم که تا دوماه آینده این مهم رقم می‌خورد. درصددیم تا خطوط تولید را افزایش دهیم که به این منظور ماشین‌آلات و تجهیزات لازم توسط شرکت‌های داخلی در حال آماده‌سازی است.

ابهری همچنین از تدوین طرحی به‌منظور تحریک مصرف‌کننده برای خرید محصولات خبر داد و گفت: با ممنوعیت ورود کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند، شرکت‌های تولید لوازم خانگی نشان دادند ظرفیت تولید داخلی و پتانسیل کافی برای برطرف کردن نیاز داخل را دارند.

وی درمورد دلیل گرانی این کالاها گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه‌های ترخیص و عوامل گمرکی و شرایط نابسامان معیشتی، تهیه لوازم‌ خانگی به انتخاب سوم و چهارم مردم تبدیل شده و حتی احتمال می‌رود که از سبد کالایی مردم خارج شود اما امید داریم با تحریک تقاضاها و کمک دولت، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

ابهری افزود: با هدف تحریک مصرف کننده و حمایت از تولیدکننده توسط دولت، طرحی چندوجهی درحال تدوین است که راهکارهایی ازجمله تأمین منابع مالی، مشارکت بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش، گمرکات و… را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوعات در قالب طرحی به‌عنوان تحریک تقاضا برای مصرف‌کننده درحال جمع‌بندی است که امید داریم تا پایان تابستان به جمع‌بندی نهایی برسیم.

ابهری در توضیحات بیشتر در این زمینه گفت: در این طرح انواع موارد قانونی، تسهیلاتی، تغییر تعرفه‌های گمرکی، نرخ محاسبه ارز، تأمین مواد اولیه ارزان و… دیده شده است که می‌تواند درصورت تصویب، کمک بزرگی به صنعت لوازم خانگی باشد.

وی تاکید کرد: حتی دولت در گامی مؤثر اخیراً طرح دوفوریتی برای حقوق و عوارض گمرکی به مجلس ارائه داده که باعث تغییر قیمت محصولات داخلی به نفع مصرف کننده خواهد شد.

گفت‌وگو: زهرا گل افروز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/971

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.