کد خبر : 1079 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۹ تير - 09:24
مخاطبان مطرح کردند؛ معطلی مردم در «شعب بانک آینده»/ دو ساعت انتظار برای یک پرینت حساب! در روزهای اخیر، مخاطبان نجواخبر از انتظار چندساعته در شعب مختلف بانک آینده خبر دادند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، شلوغی صف‌های بانک و معطلی طولانی مردم در دوران اوج شیوع کرونا، توجیه داشت: ساعت‌های کار بانک کم شده بود و برخی بانک‌ها پرسنل خود را شیفتی کرده بودند.

برای نمونه، در آخرین روز از اردیبهشت ۹۹، رسانه‌ها نوشتند: با رصد تعدادی از شعب بانک‌ها، پشت باجه اکثر شعب هیچ کارمندی وجود ندارد و برخی شعب انگار مأموریت دارند که به‌صورت حداقلی به مردم خدمات ارائه دهند. دست‌کم در ۳روز گذشته مراجعه به شعب بانک‌های هم دولتی، هم خصوصی و هم نیمه‌دولتی نیمه‌خصوصی نشان می‌دهد که برای انجام یک کار ساده بانکی نظیر افتتاح حساب یا دریافت کارت بانکی یک ساعت باید انتظار کشید تا نوبت به مشتری برسد.

این شرایط اما در برخی از بانک‌ها همچنان برقرار است؛ علیرغم اینکه هم کانون بانک‌های خصوصی و هم شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بر تکریم ارباب رجوع تاکید دارند، صف‌های مشتریان در بانک آینده همچنان طولانی است؛ بسیار طولانی

در روزهای اخیر، مخاطبان نجواخبر از انتظار چندساعته در شعب مختلف بانک آینده خبر دادند؛ برای گرفتن یک پرینت حساب ساده یا افتتاح حساب در شعب این بانک، باید بیش از یک یا حتی دو ساعت منتظر ماند و این در حالیست که بانک آینده همیشه تبلیغات بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و صداوسیما دارد و تلاش می‌کند مردم را به افتتاح حساب یا سپرده در این بانک ترغیب کند.

یکی از مخاطبان در این رابطه می‌گوید: بیست و هشتم تیر برای افتتاح حساب به یک شعبه بانک آینده در شمال غرب تهران در نزدیکی جنت آباد مراجعه کردم؛ از ساعت ۸ صبح تا یازده منتظر بودم تا نوبت به من برسد! در نهایت هم مجبور شدم با صدای بلند اعتراض و به رئیس بانک شکایت کنم. در آن روز خاص، از هفت باجه بانک که باید پاسخ‌گوی مردم باشند، فقط سه باجه فعال بودند؛ چهار باجه دیگر کاملاً غیرفعال بودند؛ گاهی کارمندان پشت باجه می‌آمدند اما هیچ شماره‌ای صدا نمی‌زدند؛ جواب مشتریان را نیز با تندی می‌دادند!

یکی دیگر از مخاطبان از معطلی دوساعته برای گرفتن یک پرینت حساب ساده در یک شعبه بانک آینده در تهران خبر می‌دهد؛ وقتی حتی همه صندلی‌های انتظار پر بوده و باید سر پا دو ساعت منتظر بمانی تا شماره‌ات از یک باجه اعلان شود!

پیگیری‌های خبرنگار ما از چند شعبه دیگر بانک آینده در مرکز و غرب تهران نیز این شرایط را تأیید می‌کند؛ در تقریباً همه شعبه ها، چند باجه غیرفعال هستند؛ سیستم شماره گیری مردم را معطل و بلاتکلیف کرده است؛ شماره از دستگاه خودکار می‌گیری اما باید بیش از یک ساعت منتظر باشی تا یکی از چند باجه‌ی معدودِ فعال، شماره شما را اعلام کند! پشت برخی از باجه ها، اصلاً کارمندی نیست و همیشه کمتر از نیمی از باجه ها، پاسخ‌گوی ارباب رجوع هستند؛ به نظر می‌رسد سیستم شماره گیری خودکار، بهانه‌ای شده تا کارمندان بانک وقت خود را به کارهای متفرقه بگذرانند و مردم هم مجبور باشند ساعت‌ها بنشینند تا بالاخره نوبت‌شان شود.

مخاطبان و مردم انتظار دارند مدیریت عالی بانک آینده پاسخ‌گوی این مشکلات باشد؛ چرا درشرایطی که مردم گرفتاری‌های بسیار دارند و وقتی مدام ادعا می‌شود بانک آینده، بانکی خوش حساب و طرف اعتماد است، باید ساعت‌ها منتظر ماند تا کارکرد حساب گرفت یا یک حساب بانکی ساده باز کرد؛ آیا این معطلی طولانی و خسته کننده‌ی مردم با «تکریم ارباب رجوع» و آنهمه تبلیغات هیچ قرابتی دارد؟