کد خبر : 11397 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ مرداد - 10:55
تعیین تکلیف اموال تملیکی و جلوگیری از رسوب کالا در گمرک اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در نشست این ستاد به ریاست رئیسی، ساز و کارهای جدید جلوگیری از رسوب کالا در گمرک و تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی را تصویب کردند.

به گزارش نجواخبر، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور، ساز و کارهای جدید برای جلوگیری از رسوب کالا‌های وارداتی در گمرکات کشور و تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی تصویب و مقرر شد در نشست آینده هیئت وزیران به تصویب برسد.

از جمله این تمهیدات، افزایش سرعت عمل از راه اتصال و به‌‌روز رسانی تبادل اطلاعات درباره کالا‌های وارداتی و اموال تملیکی به‌ صورت زنجیره‌ای و هماهنگ میان دستگاه‌های مربوطه است.

تسریع در ثبت سفارش و اختصاص ارز برای کالا‌های اولویت‌دار از جمله تصمیمات این نشست بود و مقرر شد عملکرد دستگاه‌ها در این‌باره، بدون انفصال و به صورت زنجیره‌ای متصل، ساماندهی شود و انضباط لازم را پیدا کند که در این دولت، هیچ وقفه‌ای نسبت به تعیین تکلیف اموال صورت نگرفته و به صورت جهادی، این کار انجام شده است.

همچنین در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت موجودی کالا‌ها در گمرکات کشور و کارهایی که در دولت فعلی برای ساماندهی گمرکات و کاهش رسوب کالا‌ها انجام شده است، ارائه شد.