کد خبر : 11471 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ مرداد - 10:46
حکم تازه رئیس جمهور برای خسروی وفا +جزئیات انتصاب با حکم رئیس جمهور، «عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی» منصوب شد.

به گزارش نجواخبر، «سید ابراهیم رئیسی» در بخشی از این حکم خطاب به رئیس‌کمیته ملی‌ پارالمپیک آورده است: در اجرای جزء(۱۵) بند(ب) ماده(۵) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹,۶.۱۶ مجلس شورای اسلامی، به موجب این حکم به عنوان «عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی» منصوب می‌شوید.

در ادامه حکم رئیس‌جمهور به خسروی وفا آمده است: انتظار دارد با همکاری و تعامل مؤثر سایر اعضای محترم و حضور فعال در جلسات شورا، ضمن استفاده از تمام توانمندی‌های موجود، در توسعه و رفع موانع و چالش‌های ورزش و تربیت بدنی کشور مجدانه بکوشید.

رئیسی در پایان توفیقات روزافزون را برای رئیس کمیته ملی پارالمپیک در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

شورای عالی ورزش بالاترین رکن تصمیم گیرنده در ورزش محسوب می‌شود که رئیس‌جمهور یا معاون اول ریاست آن را بر عهده دارد و وزیر ورزش هم دبیر شوراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس شورای عالی استان‌ها، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعضای حقوقی شورای عالی ورزش محسوب می‌شوند.

دو نفر از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و دو نفر از صاحب نظران با تجربه ورزشی (یک نفر از بانوان) به عنوان اعضای حقیقی در ترکیب قرار می‌گیرند انتخاب این چهار نفر با پیشنهاد وزیر ورزش و با حکم رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

محمود خسروی وفا ۳۰ سال ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان را برعهده داشت و اکنون ریاست کمیته ملی پارالمپیک را برعهده دارد که ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با عملکردی درخشان بهترین رتبه این کشور در تاریخ پارالمپیک را بدست آوردند. ایران در این دوره مسابقات در رتبه سیزدهم جدول مدال‌ها قرار گرفت.