کد خبر : 11792 تاریخ : ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ مرداد - 11:45
آیا بلیت اربعین موجود است؟! +آخرین قیمتها و اسناد بلیت برای اربعین موجود است و شایعات نبودن بلیت کاملا کذب است.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، بر خلاف آنچه در فضای مجازی ادعا می‌شود، هنوز بلیت هواپیما برای اربعین موجود است و شایعات بازار سیاه یا نبودن بلیت کاملا کذب است.

بیست و چهارم مرداد، بعد از ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه بلیت هواپیمای اربعین حسینی در بازار سیاه حتی بیشتر از پنجاه میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با برنامه صبح و گفت‌وگوی رادیو با تکذیب قیمت ۵۸ میلیون تومانی بلیت پرواز تهران - نجف افزود: ما به عنوان مجموعه ناظر و بحث حاکمیتی بر ایرلاین‌ها و مجموعه هواپیمایی کشوری و در کنار اصحاب رسانه وظیفه بزرگی داریم که دغدغه ذهنی این اوضاع اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم و مشکلاتشان را بایک سری تیترهایی که بعضی‌ها کمی غیرآگاهانه این کار را می‌کنند کاهش دهیم.

عصر بیست و ششم مرداد، برای آگاهی از آخرین وضعیت پروازها، برای خرید بلیت اقدام کردیم؛ بلیت هواپیما از تهران به نجف در روزهای پایانی مرداد هنوز موجود است البته قیمت‌ها بسیار متغیر است از سه میلیون و پانصد تومان تا چهل و پنج میلیون تومان.

تصاویر زیر مراحل خرید بلیت ایرلاین‌های مختلف را نشان می‌دهد.

در روزهای گذشته، محمد حسن ذیبخش مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با مساعدت ویژه انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های نهایی پروازهای اربعین مصوب شد که در این راستا در مسیر مشهد – نجف – مشهد ۶ میلیون تومان و یکطرفه ۴ میلیون تومان و در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به فرودگاه نجف رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و یکطرفه ۳.۲ میلیون تومان تعیین شد.

ذی بخش ادامه داد: زواری که قصد تهیه بلیت پروازهای اربعین را دارند، باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و از داشتن ویزای خود اطمینان قطعی حاصل کنند و اگر بدون ویزا بلیت تهیه کنند، امکان انتقال آن‌ها وجود ندارد و کنسلی بلیت آن‌ها بر اساس مقررات پروازهای خارجی انجام می‌شود.

وی افزود: توافق در مورد نرخ‌ها انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف هستند نسبت به ارائه بلیت با این نرخ‌ها اقدام کنند و هر کدام از شرکت‌ها که از مبالغ عنوان‌شده عدول کنند، از طریق سامان هواپیمایی کشوری جریمه خواهند شد، ضمن اینکه مسافران می‌توانند شکایات خود را در سایت سازمان هواپیمایی درج کنند که قطعا رسیدگی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: زوار اربعین به هیچ عنوان بلیت با قیمت گران‌تر از نرخ‌های تعیین شده را خریداری نکنند.

ذی بخش ادامه داد: البته قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی، خارج از مصوبه امروز است و این توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شده است و ظرفیت هم به اندازه کافی برای اعزام ۶۰ هزار زائر موجود است.

وی اضافه کرد: نرخ‌گذاری اعلام شده فقط برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ اعتبار دارد.

با این حساب، به نظر می‌رسد برخی ادعاها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اصلاً صحت ندارد و تا عصر بیست و ششم مرداد هنوز می‌توان بلیت اربعین را به قیمت مصوب خریداری کرد.

گزارش: پریسا بختیاری