کد خبر : 119980 تاریخ : ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ مرداد - 10:21
صدور مجوز ساخت یک مجتمع پتروشیمی با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در خوزستان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه مجوز ساخت یک شرکت شیمیایی و پتروشیمی در امیدیه صادر شده است گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، حمید رضا فلاح در این باره بیان کرد: شرکت شیمیایی و صنایع پتروشیمی "آوات اورامان امیدیه" می‌تواند یک‌تحول بزرگ در زمینه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان ایجاد کند.

وی گفت: در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل صمت و استانداری خوزستان و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و در نهایت جواز تأسیس شرکت شیمیایی آوات اورامان سهامی خاص صادر شد.

مدیر کل صمت خوزستان میزان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این شرکت را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که باعث ایجاد ۱۵ هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد شد.

وی گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند تحول و الگوی خوبی در زمینه راه اندازی خوشه های پائین دستی صنعت پتروشیمی باشد افزود: با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان اشتغال بومی درشهرستان‌ها را رونق بخشید.

خبرنگار: زهرا اینانلو شویکلو