کد خبر : 161034 تاریخ : ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور - 09:58
معلمان کدام مدارس گزینش می‌شوند؟ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نجواخبر، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، از توانمندسازی ۱۷۶ هزار معلم مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

احمد محمودزاده با اشاره به آغاز فرایند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی به دنبال این هستیم که معلمان صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و از این رو ابرپروژه‌ای را برای این کار تعریف کرده‌ایم.
وی درباره پروژه توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی توضیح داد: در طول سه سال آینده شش بسته آموزشی و پرورشی در قالب پودمان ۶۰ ساعته تدوین کرده‌ایم. در سند تحول بنیادین نیز به این امر اشاره شده است که معلم باید صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما «گزینش» شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. فرایند بررسی و گزیش این معلمان در سال‌های قبل ۱۵ روزه بود، اما اکنون آن را پنج ماهه کرده‌ایم و در این راستا با هسته گزینش تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم و گزینش و احراز صلاحیت معلمان پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی است. پیش شرط دوم این است که رشته تدریسی معلم با دوره تحصیلی او باید متناسب باشد.