در گفتگو با نجواخبر مطرح شد؛

چرا در اعلامِ «افزایش حقوق بازنشستگان» تاخیر می‌شود/ شرایط دشوار خانواده‌های بازنشسته

چرا در اعلامِ «افزایش حقوق بازنشستگان» تاخیر می‌شود/ شرایط دشوار خانواده‌های بازنشسته
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: در ۵ ماهی که از ابتدای سال گذشته، رفتارهای دولت در توقف یا زیرسوال بردن افزایش حقوق بازنشستگان، باعث چالش ها و بحران های بسیاری شده است.

برزو روحبخش با یادآوری اینکه افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون، روال مشخصی داشته که همه ساله انجام می‌شد؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: بر اساس قانون، همواره افزایش حقوق بازنشستگان به مصوبه شورای عالی کار مطابق ماده ۴۱ قانون کار ارتباط پیدا می‌کرد، به نوعی که پس از تصویب و ابلاغ مصوبه افزایش دستمزد در شورای عالی کار، افزایش حقوق بازنشستگان مطابق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی افزایش می‌یافت.

وی با ابراز تأسف از اینکه در تمامی سال های گذشته هرگز بازنشستگان در اولین ماه سال، افزایش حقوق را تجربه نکرده‌اند گفت: امسال نیز به دلیل تأخیرهایی که سازمان تأمین اجتماعی در برگزاری جلسات بررسی افزایش حقوق بازنشستگان انجام داد و اشکالی که در خصوص ویرگول سؤال برانگیز صورت گرفت، افزایش حقوق بازنشستگان سه ماه تأخیر داشت.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با اشاره به اینکه در نهایت هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با مصوبه شورای عالی کار تصویب و به هیئت دولت ارسال کرد گفت: متأسفانه هیئت دولت، مصوبه هیئت مدیره تأمین اجتماعی را برای مدت‌ها مسکوت گذاشت و پس از اعتراض های گسترده و تجمع های فراوان، در نهایت نیز به جای اجرای قانون و انجام روال همه ساله، به جای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح حقوق بگیر، افزایش ۱۰ درصدی را اعلام کرد که با اعتراض بازنشستگان روبه‌رو شد.

وی این رفتار هیئت دولت را مغایر قانون و بدعت گذاری توصیف کرد و گفت: نتیجه رفتارهای سلیقه‌ای در هیئت وزیران، بررسیهایی بود که از سوی هیئت تطبیق قوانین مجلس صورت گرفت و به صراحت اعلام شد که عملکرد دولت سیزدهم غیرقانونی بوده و در نتیجه رئیس مجلس حکم به اصلاح مصوبه هیئت دولت سیزدهم داد.

روحبخش با اعلام اینکه از زمان ابلاغ رئیس مجلس، دولت یک هفته فرصت داشت تا افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان را مطابق مصوبه شورای عالی کار تأیید کند گفت: باز هم شاهد هستیم که دولت بررسی افزایش حقوق سایر سطوح را به هیئت امنای سازمان سپرد که این نیز در تاریخ سابقه نداشته و برای اولین بار در دولت سیزدهم این اتفاق افتاد.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با اشاره به تجمع‌ها و اعتراضهایی که در نتیجه تأخیر در افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان ادامه دارد گفت: اکنون که دولت در تصمیمی چالش برانگیز، اختیار افزایش حقوق را به وزرای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی داده، مشاهده می‌کنیم که هیئت امنا حتی در برگزاری جلسه تأخیر می‌کند.

وی با اشاره به تورم سرسام آور، قیمت های بالا و فقدان سیستم های مدیریت بازار گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که امروز شاهد سخت ترین شرایط معیشتی برای کارگران و بازنشستگان هستیم. این اوضاع بدون تردید باید تغییر کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11577

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب