عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «نجواخبر»:

«سازمان استاندارد» برای تولیدکنندگان مشکل‌ساز شده/ وارد مباحث شِکلی نشوید!

«سازمان استاندارد» برای تولیدکنندگان مشکل‌ساز شده/ وارد مباحث شِکلی نشوید!
عبدالناصر درخشان گفت: «کیفیت» حرف اول را می‌زند و استاندارد نباید با دامن زدن به مسایل حاشیه ای، از اصل و متن فاصله بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رویکرد سازمان استاندارد برای دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای انتقاد کرد و به خبرنگار نجواخبر گفت: اینکه به بهانه اشکال چاپی یا تصمیمات سلیقه‌ای تولید را زمینگیر می‌کنند، کار بسیار بدی است، به ویژه آنکه بخواهند روندی که سال‌ها طی شده و مشکلی هم نداشته، یک شبه تغییر دهند.

عبدالناصر درخشان با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد مسیر بیراهه را طی می‌کند گفت: وقتی می‌گوییم اداره استاندارد نظارت داشته باشد، منظور ما این است که کیفیت کالاهای تولید شده را بررسی کند و نگاه به استاندارد سازی، نگاه به کیفیت باشد نه آنکه سراغ حاشیه برود و با متن بیگانه شود.

وی گفت: قوانین بازاریابی بر مشتری مداری استوار است و چون مشتری بر کیفیت بالا و قیمت مناسب تاکید دارد، وظیفه اداره استاندارد این است که بررسی کند کالا کیفیت دارد یا ندارد و بررسی قیمت را بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان بگذارد.

نماینده ایرانشهر با انتقاد از اینکه اداره استاندارد وارد مباحث شکلی شده است گفت: اینکه اداره استاندارد وظایف اصلی خود را رها کرده و به حاشیه می‌پردازد، جای تأسف و تعجب دارد.

وی با اشاره به بحرانهایی که در نتیجه تحریم‌ها گریبانگیر کشور شده گفت: در شرایطی که باید از تولید و تولیدکننده حمایت کنیم، جای تعجب دارد که جلوی پای تولید سنگ اندازی می‌کنیم.

درخشان ورود استاندارد به مسائل شکلی را بزرگترین اشتباه ممکن دانست و گفت: نحوه طراحی و چاپ تبلیغات باید دست تولید کننده باشد و تولیدکننده بر اساس نگاه خودش و سلیقه مشتریانش، اقدام به چاپ برچست روی کالا یا تبلیغات روی کارتن نماید.

وی افزود: اینکه کالا از نظر شکل و حجم چقدر باشد یا چگونه تبلیغ بشود، بر عهده تولید کننده است و فشارهایی که به تازگی از سوی اداره استاندارد به تولیدکننده وارد می‌شود، نشان می‌دهد که اداره استاندارد نگاه حمایتی به تولید ندارد یا توجهی به این مسئله نکرده است.

وی افزود: در مورد کالاهای غذایی و خوراکی مانند بیسکویت، کیک، کلوچه، چای و مواردی از این دست که کالاهای مصرفی هستند، باید فقط و فقط به کیفیت توجه کرد، نه آنکه سراغ مسائل حاشیه‌ای بروند.

درخشان گفت: البته در مورد هر کالایی شرایط فرق می‌کند. بی‌شک استاندارد خودرو با کلوچه یا چای متقاوت است و آنچه در مورد لوازم خانگی مطرح می‌شود، بسیار متفاوت با کالاهای خوراکی همچون روغن است، اما در هر صورت «کیفیت» حرف اول را می‌زند و استاندارد نباید با دامن زدن به مسائل حاشیه ای، از اصل و متن فاصله بگیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11761

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب