برگزاری کنفرانس مقابله با گردوغبار در تهران +جزئیات

برگزاری کنفرانس مقابله با گردوغبار در تهران +جزئیات
به پیشنهاد ایران و با تصویب سازمان ملل، ۱۲ جولای (۲۱ تیر) به عنوان روز جهانی مقابله با طوفان‌های گردوغبار در تقویم بین المللی ثبت شد.

به گزارش نجوا خبر، دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: باتوجه به برگزاری موفق کنفرانس بین‌المللی نشست منطقه‌ای وزرای محیط زیست موسوم به اجلاس تهران که توسط کشورمان در ۱۲ جولای (۲۱ تیر) سال گذشته برگزار شد و همچنین با توجه به این نکته که شدیدترین و گسترده‌ترین طوفان‌های گردوغبار در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا که بیشترین کانون‌های گردوغبار جهان را از نظر وسعت به خود اختصاص داده‌اند در ماه جولای به اوج خود می‌رسد، سازمان ملل با پیشنهاد ایران برای نامگذاری ۱۲ جولای با عنوان «روز مقابله با طوفان‌های گردوغبار» موافقت کرد.

طهماسبی افزود: توجه مردم به آثار زیانبار گرد و غبار، افزایش تاب آوری مقابل این پدیده و کاهش خسارت به منابع زیستی، اقتصادی و اجتماعی از اهداف این نامگذاری است.

شایان ذکر است که در راستای اقدامات بین‌المللی و دیپلماسی محیط زیستی دولت سیزدهم در زمینه مقابله با گردوغبار، قرار است کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گردوغبار با همکاری سازمان ملل در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور امسال با حضور حداقل ۵۰ کشور متاثر از پدیده گردوغبار و با مشارکت حداکثری سازمان‌های بین‌المللی در کشورمان برگزار شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118345

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب