لایحه واردات خودرو در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان/ تاثیر بر بازار

لایحه واردات خودرو در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان/ تاثیر بر بازار
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از تایید لایحه واردات خودرو در مجلس خبر داد و گفت: این مساله از هم‌اکنون نیز در بازار خودرو اثرگذار بوده است.

به گزارش نجواخبر، سید کریم حسینی با اشاره به بحث واردات خودرو اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مجلس شورای اسلامی در نهایت نمایندگان با قاطعیت از لایحه واردات خودروهای کارکرده حمایت کرده و به آن رأی مثبت دادند.

وی افزود: براساس آنچه در مجلس مورد تأیید قرار گرفته خودروهای با عمر کمتر از پنج سال می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند.

نماینده اهواز گفت: هم‌اکنون این لایحه در انتظار تأیید نهایی شورای نگهبان است و در صورتی که مورد تأیید قرار بگیرد نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد تا خودروهای خارجی با عمر کمتر از پنج سال بتوانند مجوز واردات دریافت کنند.

حسینی ادامه داد: قرار بود این طرح در بودجه ۱۴۰۲ قرار بگیرد اما با توجه به اینکه اجرایی نشد به صورت لایحه به مجلس فرستاده شد و اکنون با تأیید مجلس منتظر تأیید شورای نگهبان است تا پس از آن اجرایی شود.

وی بیان کرد: واردات خودرو یکی از مطالبات اصلی مردم در سال‌های اخیر بوده است که امیدواریم با تأیید شورای نگهبان هرچه سریعتر عملی شود.

نماینده اهواز در پایان خاطرنشان کرد: این مسئله از هم اکنون بر بازار خودرو اثرگذار بوده و توانسته منجر به کاهش قیمت‌ها و بهبود وضعیت شود و در صورت اجرایی شدن قطعا مشکل بازار خودروی کشور را حل خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118453

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب