مالیات کالاهای اساسی و دارو کاهش می‌یابد؟

مالیات کالاهای اساسی و دارو کاهش می‌یابد؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه مربوط به کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو موافقت کردند.

به گزارش نجواخبر، بر اساس موافقت نمایندگان و در صورت تصویب نهایی، میزان مالیات بر ارزش افزوده برای داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که در داخل تولید مشابه ندارد، به یک درصد خواهد رسید.

همچنین گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام و حبوبات، قند، شکر، چای و گوشت قرمز و مرغ نیز مشمول این کاهش خواهد شد و مالیات بر ارزش افزوده آنها به یک درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (6) قانون بودجـه سال 1402 کل کشور با 183 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به گزارش این کمیسیون درباره این لایحه گفت: لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (6) قانون بودجـه سال 1402 کل کشور جهت رسیدگی به این کمیسیون به عنوان اصلی ارجاع گردیده بود در جلسه مورخ 1/3/1402 کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و کلیات آن با اصلاح در متن با اکثریت آراء به تصویب رسید.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در بیان تأثیر تصویب این لایحه یادآور شد: دولت لایحه‌ای را تحت عنوان الحاق بندی به تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 ارائه داده بود که ما به عنوان بند (ذ) در قانون بودجه آوردیم که اگر مجلس تصویب کند به این قانون الحاق شود.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه در بودجه سال 1402 نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که در داخل تولید مشابه ندارد، همچنین گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام و حبوبات، قند، شکر، چای و گوشت قرمز و مرغ به یک درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: با توجه به اینکه این مواد مصرفی مورد نیاز عموم مجلس هستند با این اقدام می‌توان در شرایط سخت اقتصادی کنونی تا حدودی در زندگی روزانه مردم گشایش ایجاد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118655

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب