گفتگوی اختصاصی؛

چرا ملک اجاره‌ای در کیش گران شده؟/ معضلی به نام دلالان بی‌شناسنامه

چرا ملک اجاره‌ای در کیش گران شده؟/ معضلی به نام دلالان بی‌شناسنامه
حبیب رنجبر دلایل گرانی اجاره ملک در جزیره کیش را تشریح کرد.

حبیب رنجبر (کارشناس ملک و عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک جزیره کیش) در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر به مسئله گرانی اجاره ملک در کیش اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل گرانی ملک اجاره‌ای در کیش، اقدامی است که سازمان منطقه آزاد صورت داده و کمیسیون‌های اجاره املاک را کاهش داده است.

او اضافه کرد: ما در گذشته ۱۵ روز اجاره از موجر و ۱۵ روز اجاره از مستاجر به عنوان کمیسیون اجاره می‌گرفتیم اما حالا سازمان منطقه آزاد این کمیسیون را به ۵ روز کاهش داده است. در حالیکه کمیسیون خرید و فروش ملک سر جای خود باقیست و بنابراین کارشناسان و مشاوران املاک بیشتر برای خرید و فروش ملک رغبت دارد. ازآنجا که پورسانت فروش بیشتر است، مشاورین املاک بیشتر در حوزه خرید و فروش فعالیت می‌کنند و کمتر کارشناسی روی ملک‌های اجاره‌ای کار می‌کند.

رنجبر می‌افزاید: یکی دیگر از مصائب، زیاد شدن مشاورین املاک غیرحرفه‌ای است که بدون تجربه و اطلاع، با مالکین ارتباط می‌گیرند و هر قیمتی که مالک بگوید همان را برای اجاره ملک دنبال می‌کنند. در حالیکه کارشناسان حرفه‌ای با مالک گفت‌وگو می‌کنند و ارزش واقعی اجاره بهای ملک و واقعیت‌های بازار و توانایی مردم را در نظر می‌گیرند. کارشناسان حرفه‌ای املاک کیش طرفدار مردم هستند و از گرانی حمایت نمی‌کنند اما متأسفانه امروز دلالان بدون شناسنامه و افراد غیرحرفه‌ای، نبض بازار را در دست گرفته و آرامش را از بازار سلب کرده‌اند.

این کارشناس ملک در پایان از سازمان منطقه آزاد درخواست کرد کمیسیون اجاره بهای ملک را اصلاح کنند: «کمیسیون گرفته شده از مستاجر ۵ روز باشد اما لااقل بگذارند از طرف مالک ۱۵ روز به عنوان کمیسیون گرفته شود تا مشاوران املاک باتجربه دوباره در حوزه اجاره ملک فعال شوند.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11933

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب