واکنش‌ها به ادعای وال‌استریت ژورنال مبنی بر کاهش غنی‌سازی اورانیوم

واکنش‌ها به ادعای وال‌استریت ژورنال مبنی بر کاهش غنی‌سازی اورانیوم
منابع و مقامات ایرانی و آمریکایی واکنش متفاوتی به ادعای وال‌استریت ژورنال مبنی بر کاهش غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران نشان دادند.

به گزارش نجواخبر، در شرایطی که شب گذشته، لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، در گزارشی مدعی شد که که ایران سرعت انباشت اورانیوم با غنای بالا را به میزان قابل توجهی کاهش داده و برخی از ذخایر موجود خود را رقیق کرده، منابع و مقامات ایرانی و آمریکایی واکنش متفاوتی به این خبر نشان داده‌اند.

در پی انتشار گزارش مذکور، یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفته فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه و براساس برنامه‌های قبلی سازمان انرژی اتمی و منطبق بر قانون اقدام راهبردی در همه حوزه‌ها در جریان است.

در طرف مقابل، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر کاهش انباشت اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده از سوی ایران را تأیید نکرد و درباره توافق با ایران برای تبادل زندانیان، گفت که در حال مذاکره هستیم و توافق هنوز تکمیل نشده است.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین از پاسخ دادن به اینکه آیا تبادل زندانیان بخشی از تفاهم گسترده‌تر میان آمریکا و ایران برای کاهش تنش است، خودداری کرد اما گفت: من در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنم زیرا ما هنوز در حال مذاکره فعال هستیم و این توافق تکمیل نشده است. آنها فقط از زندان خارج شده‌اند. این افراد هنوز از ایران خارج نشده‌اند. کربی تصریح کرد: بنابراین فکر می‌کنم هر چه جزئیات کمتری منتشر کنیم، بهتر است. مذاکرات با ایرانی‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توانیم این آمریکایی را به خانه برگردانیم همچنان در جریان است و من فقط نمی‌خواهم در خصوص این روند اظهار نظر قطعی کنم. بنابراین ما در ارائه جزییات محدود هستیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120019

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب