واکنش ها به توقیف انتخاب

واکنش ها به توقیف انتخاب
وزیر سابق ارتباطات به توقیف سایت انتخاب واکنش نشان داد و نوشت: امیدوارم در مرحله اول این تعارض به وسیله شخص رئیس جمهور به سرعت حل شود.

به گزارش انجواخبر، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در واکنش به توقیف سایت انتخابات نوشت: وقتی رئیس دولت در صداوسیما حاضر می‌شود و در یک بیان پسندیده از سعه صدر در برابر مخالفان و منتقدان دولت سخن می‌گوید و تنها کمی بعد بدنه اجرایی همان دولت نسبت به توقیف انتخاب یکی از قدیمی ترین رسانه های کشور اقدام می‌کند یعنی یک اشکال مهم و تعارض در دولت وجود دارد و این تعارض به احتمال زیاد برای رئیس‌جمهور مخرب خواهد بود.

وی در ادامه نوشت: امیدوارم در مرحله اول این تعارض به وسیله شخص رئیس‌جمهور به سرعت حل شود. اگر چنین نشد انشالله که قوه قضائیه زیر بار این بدعت خطرناک وبستن معدود پنجره های انتقادی درون نظام و هل دادن مخاطبین به سوی رسانه های معاند نرود.

به فاصله کوتاه از نشست خبری رئیس‌جمهور با اهالی رسانه و درحالی که رئیسی از تعامل با رسانه‌ها سخن گفت اما روز گذشته خبر توقیف یک سایت خبری منتقد دولت منتشر شد.

در همین راستا، حسام الدین آشنا در توییتی نوشت: رهبری در پنج فراز مهم از سخنان اخیر خود از ضعف دانش،بینش و توانایی دولت در اقناع مردم انتقاد کرده‌اند.

در بیانات ایشان هیچ اشاره‌ای به برخورد قضائی با منتقدان رسانه‌ای دولت نشده است.

توقیف انتخاب را نمی‌توان اولین پاسخ مناسب به انتقادات صریح رهبری از ضعف ارتباطی دولتیان دانست.

همچنین عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در توییتی نوشت:

توقیف پایگاه خبری انتخاب،گامی به سوی تقویت رسانه های فرامرزی و انتقال مرجعیت رسانه‌ای از داخل به خارج است.

گفتنی است خبرگزاری فارس روز گذشته با اعلام خبر توقیف این رسانه، ادعا کرد که «در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات موضوع انتشار ویدئو و گزارشی با عنوان «حراج برند ایران/ سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» که در آن مطالبی خارج از حدود قانون و مغایر با منافع ملی و بر علیه سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی منتشر شده بود مورد بررسی قرار گرفت و آن هیئت، بر اساس تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات رأی به توقیف این پایگاه خبری صادر نمود و مقرر شد پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضائی ارجاع شود.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120768

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.