۱۸ بیمارستان در کردستان آماده خدمات به زائران اربعین

۱۸ بیمارستان در کردستان آماده خدمات به زائران اربعین
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۷ بیمارستان اصلی و یک بیمارستان سیار این دانشگاه در مدت اجرای برنامه سلامت اربعین حسینی(۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور) به زائران اربعین خدمات می دهد.

به گزارش نجوا خبر، دکتر اسعد فتحی پور روز سه شنبه اظهار کرد: همه بیمارستان‌های اصلی در حالت آماده باش کامل بوده و در این زمینه دستورالعمل های جامنع و کاملی تهیه و ابلاغ شده است.

وی افزود: بیمارستان‌های ذکر شده آماده پذیرش و درمان بیماران و مصدومان احتمالی و ارائه خدمات کامل درمانی هستند و اورژانس ها، اتاق عمل و سایر بخش‌ها فعال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه ریزی های درمانی لازم برای ارائه خدمات به زائران دیالیزی خبر داد و ادامه داد: فرآورده‌ها و داروهای مورد نیاز بیماران خاص هم فراهم شده است.

دکتر فتحی پور گفت: در این مدت بخش های تصویربرداری و دسترسی به خدمات اورژانسی در بیمارستان‌ها به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت، ضمن اینکه برای پذیرش رایگان مراجعان اربعین در بیمارستان ها، نرم افزارهای ویژه تعبیه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به استقرار بیمارستان سیار شهید محمد شیخ الاسلام در مرز باشماق اشاره کرد و افزود: این بیمارستان ۵۰ تختخوابی مجهز، با امکانانی از قبیل پذیرش اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، اتاق عمل و بخش های تحت نظر آقا و خانم مستقر شده است.

امسال برای دومین سال است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120383

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.