اینترنت نوری می‌شود؟

اینترنت نوری می‌شود؟
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: با توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت توسعه همه جانبه کشور در کسب و کارها و مشاغل جدید و کارکردها در دهه آینده مهیا شده است.

به گزارش نجوا خبر، همزمان با ششمین روز از هفته دولت؛ مراسم بهره برداری از طرح ملی فیبر نوری شهری با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

آیین بهره برداری از طرح ملی فیبر نوری شهری با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون عمرانی و فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس و علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری در مدرسه پسرانه غیر دولتی متفکران قزوین آغاز شد.
این پروژه با ۸۷ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

عیسی زارع پور در مراسم بهره برداری از طرح ملی فیبر نوری در قزوین گفت: این طرح به طول ۱۰ کیلومتر و ۱۴ هزار و ۵۶۰ منصوبه در قزوین کلید خورد و این کار مهم را از مدرسه آغاز کردیم تا در مدارس هوشمند بتوانیم تحول علمی ایجاد کرده و شاهد تربیت شهید بابایی و رجایی‌ها باشیم.

وی افزود: امروز زیرساختهای ارتباطی در قزوین تأمین و تقویت می‌شود و حرکت هوشمند شتاب می‌گیرد و شرکت شانل بخشی از کار را انجام خواهد داد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: با توسعه فیبر نوری مشکل سرعت اینترنت در کشور حل خواهد شد و در عصر کنونی در کشورهای پیشرفته بیشتر بار با ارتباطات نوری است و ۷۰ درصد بار زیرساخت تحول کشور در آینده برای مشاغل جدید است و حتی امکان جراحی از راه دور و کاربردهای جدید مهیا خواهد شد.

وی بیان کرد: غیر از حل مشکل سرعت موضوع هزینه نیز در اولویت بود که با این کار شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود و در این راستا هزینه اینترنت ثابت بر اساس سیاست ما یک سوم هزینه موبایل است و هزینه راه اندازی یک میلیون تومان است و فقط پول مودم دریافت می‌شود و چنین سرویسی با هزینه حداقلی است.

زارع پور تصریح کرد: بخشی از هزینه این طرح را دولت تأمین کرده و این کار شاید جایی ترافیک ایجاد کند و مردم باید مدتی تحمل کنند تا از این خدمات رفاهی برخوردار شوند.

وی گفت: کاری که باید در ۱۰ سال انجام می‌شد امروز در سه سال انجام خواهد شد و یادگاری مدیریت شهری است و به سمت هوشمند شدن می‌رویم تا زیرساخت پرسرعت برای مردم مهیا شود.

وزیر ارتباطات یادآورشد: با اجرای این طرح سرعت ارتباطات ثابت و همراه نیز بیشتر خواهد شد و این کار زیرساخت توسعه کشور در دهه آینده است.

وی گفت: پروژه فیبر نوری قزوین در همین ابتدا ۲۰۰ مشترک دارد و حتما با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به بهره برداری کامل برسد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120559

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.