در گفتگو با نجواخبر طرح شد؛

انتقاد به «بذرپاش» / وزیری که ادعا می‌کند ساخت سالی یک میلیون مسکن شدنی نیست!

انتقاد به «بذرپاش» / وزیری که ادعا می‌کند ساخت سالی یک میلیون مسکن شدنی نیست!
علی اصغر خانی گفت: بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی هنوز بر وزارتخانه مسلط نشده، به جای تلاش برای تحقق وعده های رئیس دولت سیزدهم، زیر همه چیز زده و ساخت یک میلیون مسکن را زیر سؤال برده، جای تأسف و انتقاد دارد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه دولت سیزدهم هنوز به نیمه راه نرسیده، شعارهای خود را فراموش کرده است؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: اینکه بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی هنوز بر وزارتخانه مسلط نشده، به جای تلاش برای تحقق وعده های رئیس دولت سیزدهم، زیر همه چیز زده و ساخت یک میلیون مسکن را زیر سؤال برده، جای تأسف و انتقاد دارد.

علی اصغر خانی با اشاره به اینکه کشور نیازمند ساخت یک میلیون مسکن در سال است تا مشکلات مردم برطرف شود گفت: بانکها به عنوان متولی دادن تسهیلات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان متولی اجرای قانون و تخصیص اعتبار، وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان متولی ساخت‌وساز در کشور و تمامی نهادهای مرتبط زیر نظر دولت هستند، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای اجرا نشدن قانون جهش مسکن و ساخت یک میلیون مسکن وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ساخت یک میلیون مسکن، شعار انتخاباتی دولت و تصمیمی بلند پروازانه نیست و آیا چنین مهمی واقع بینانه و امکان پذیر است گفت: با نگاهی به مسکن مهر متوجه می‌شویم که ساخت سالی یک میلیون مسکن شدنی است.

نماینده شاهرود در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که چرا به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، از الگوی مسکن مهر استفاده نمیکنیم گفت: کاری نداریم که سیاستهای احمدی نژاد موفق بود یا اشکالاتی در مدیریت داشت، اما واقعیت این است که در مسکن مهر موفق عمل کرد، بنابراین دولت سیزدهم باید از این نوع مدیریت استفاده کند.

وی با یادآوری اینکه هنگام دادن رأی اعتماد به مهرداد بذرپاش در صحن علنی مجلس یازدهم، تاکید نمایندگان بر این بود که وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه ۱۰۰درصد تخصصی است و باید فردی توانمند، متخصص، کارآمد و پرانرژی در این وزارتخانه منصوب شود گفت: از همان ابتدا نسبت به این وزارتخانه حساسیت داشتیم و تاکید بر این بود که باید فردی با سابقه اجرایی مناسب وزیر باشد.

خانی با اشاره به گستردگی حوزه وزارت راه و شهرسازی گفت: وزیر وزارت راه و شهرسازی باید بر مسائل جاده و اتوبان، ساخت مسکن، راه‌آهن، کشتیرانی و بسیاری بخشهای دیگر تسلط کامل داشته باشد و هرگز فردی با تفکرات محدود و یک جانبه گرا نمی‌تواند در این وزراتخانه مدیر باشد زیرا قرار نیست به حوزه راه توجه شود و مسکن به فراموشی سپرده شود یا عکس این قضیه حاکم باشد.

وی با یادآوری مطالبی که هنگام رأی اعتماد مطرح شد گفت: با نگاهی به جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، متوجه می‌شویم که اگر وزیر جدید نتواند چالشها و موانع حوزه راه و مسکن را ساماندهی کند، فقط عملکرد وزیر زیر سؤال نمی‌رود بلکه دولت لطمه خواهد دید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14369

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.