سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نجواخبر:

«مشکلات اقتصادی» ریشه‌ی بسیاری از اعتراضات است

«مشکلات اقتصادی» ریشه‌ی بسیاری از اعتراضات است
حسن لطفی گفت: کافی است زمانی که کشور ثبات اقتصادی داشته را با روزهای بی ثبات مقایسه کنیم تا متوجه شویم مشکلات اقتصادی تا چه اندازه بر روح و روان مردم تأثیرگذار است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتراض های اخیر تأثیرات منفی بسیاری بر تمامی بخشها از جمله اقتصاد گذاشته است گفت: یکی از مهم‌ترین بخشها، گردشگری به ویژه گردشگر خارجی است.

حسن لطفی با تاکید بر اینکه گردشگر در هر شرایطی حاضر به مسافرت و هزینه کردن نیست گفت: گردشگر به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود.اگرچه گردشگر داخلی اهمیت دارد اما فراموش نکنیم که گردشگر خارجی ارز می‌آورد و در شرایط کنونی به ارز نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگر خارجی قبل از آنکه به کشوری سفر کند، شرایط سفر به آن کشور را با دقت بررسی می‌کند گفت: در کشوری که ناآرامی و درگیری باشد، امکان ورود گردشگر به حداقل ممکن کاهش می‌یابد و هر چقدر این ناآرامی شدیدتر باشد، ورود گردشگر کمتر می‌شود و حتا به صفر می‌رسد.

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های امنیتی را برای گردشگرخارجی در ایران فراهم کنیم گفت: در صورت زیرساختهای مناسب امنیتی، گردشگر خارجی با خیال راحت به ایران سفر می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان اعتراضهای اخیر و اتفاقات صورت گرفته را مصداق ناامنی توصیف کرد گفت: امنیت در ایران هیچ مشکلی ندارد و نباید اعتراضهایی که هر چند وقت یک بار صورت می‌گیرد را به حساب ناامنی در کشور گذاشت.

لطفی با اشاره به اتفاقاتی که در اعتراضات اخیر صورت گرفته گفت: اگرچه در قالب این اعتراضات برخوردهایی صورت گرفته و شاهد مقابله مأموران با مردم بودیم، اما این دلیل نمی‌شود که اعتراض‌ها و مدیریت اعتراض‌ها را به مفهوم نبود امنیت تعبیر کنیم.

وی ریشه اعتراض‌ها را مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: نباید اعتراض‌ها را به سوی امنیتی ببریم و تصور کنیم که نگاه براندازانه وجود دارد، بلکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم به هر بهانه‌ای اعتراض کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضهایی که در تمامی کشورهای جهان صورت می‌گیرد گفت: در تمامی کشورها حتا کشورهایی که ادعای ثبات می‌کنند، اعتراض‌ها به صورت گسترده صورت می‌گیرد که نمونه آن را در آمریکا و اروپا نیز شاهد بوده ایم، بنابر این نباید اجازه بدهیم از اعتراض های ایران به عنوان مشکل امنیتی یاد شود.

وی با اعلام اینکه ایران نیز مانند بسیاری از کشورها که در حوزه اقتصادی و معیشت مردم مشکل دارند، مشکلات اقتصادی دارد گفت: مشکلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها متفاوت است. هنگامی که در انگلیس یا آمریکا سخن از مشکلات اقتصادی به میان می‌آید با آنچه در ایران مطرح می‌شود، متفاوت است.

لطفی با اشاره به اینکه ریشه بیشتر مشکلات ایران در تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار است گفت: اگر امروز اقتصاد ایران با مشکل روبه‌رو شده و مردم به عنوان زیان دیدگان اصلی تحریم ها، دست به اعتراض می‌زنند، با شرایط کشورهایی که هیچ تهدید خارجی ندارند، متفاوت است.

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به محض برداشته شدن تحریم‌ها و ثبات اقتصادی، دیگر شاهد اعتراض‌های خیابانی نخواهیم بود گفت: کافی است زمانی که کشور ثبات اقتصادی داشته را با روزهای بی ثبات مقایسه کنیم تا متوجه شویم مشکلات اقتصادی تا چه اندازه بر روح و روان مردم تأثیرگذار است.

خبرنگار: زهرا گل افروز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14433

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب