معلمان کدام مدارس گزینش می‌شوند؟

معلمان کدام مدارس گزینش می‌شوند؟
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نجواخبر، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، از توانمندسازی ۱۷۶ هزار معلم مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

احمد محمودزاده با اشاره به آغاز فرایند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی به دنبال این هستیم که معلمان صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و از این رو ابرپروژه‌ای را برای این کار تعریف کرده‌ایم.
وی درباره پروژه توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی توضیح داد: در طول سه سال آینده شش بسته آموزشی و پرورشی در قالب پودمان ۶۰ ساعته تدوین کرده‌ایم. در سند تحول بنیادین نیز به این امر اشاره شده است که معلم باید صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما «گزینش» شده و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. فرایند بررسی و گزیش این معلمان در سال‌های قبل ۱۵ روزه بود، اما اکنون آن را پنج ماهه کرده‌ایم و در این راستا با هسته گزینش تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم و گزینش و احراز صلاحیت معلمان پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی است. پیش شرط دوم این است که رشته تدریسی معلم با دوره تحصیلی او باید متناسب باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161034

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب