یک نماینده مجلس:

مردم نمی‌توانند اجاره خانه بدهند

مردم نمی‌توانند اجاره خانه بدهند
نماینده مردم فیروزآباد در مجلس گفت: مردم نمی‌توانند اجاره مسکن با توجه به افزایش چند برابری آن را تأمین کنند، اگر نمی‌شود قیمت‌ها را کنترل کنند وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند صاحب مسکن آبرومندی به مدت یک سال شوند.

به گزارش نجواخبر، محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 29 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت رئیسه گفت: به دلیل عدم شفافیت در مورد خودروهایی که با آنها مدام با آبروی مجلس بازی می‌شود، علت اینکه هیئت رئیسه مماشات می‌کند، چیست؟ پای چه شخص شاخصی در میان است که نمی‌خواهید اسامی را اعلام کنید، اگر اسم کسانی که خودرو دریافت کرده‌اند را نمی‌خواهید اعلام کنید حداقل اسامی که دریافت نکرده‌اند را اعلام نمایید، چرا با آبروی مجلس و نمایندگانی که خودرو دریافت نکرده‌اند، بازی و در حق آنها اجحاف می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس ادامه داد: انتظار می‌رود در این مورد آقای قالیباف، نواب رئیس و هیئت رئیسه اسامی افرادی که خودرو دریافت کرده‌اند را هر چه سریعتر منتشر کنند تا بیشتر از این با آبروی مجلس بازی نشود.

وی عنوان کرد: در فصل جابه‌جایی مستأجرین هستیم، افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند، کارمندان و کارگران توان اجاره مسکن ندارند، امیدواریم این تذکرات خروجی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آیا نظارتی بر اجاره مسکن‌ها وجود دارد، مردم نمی‌توانند اجاره مسکن با توجه به افزایش چندبرابری آن را تأمین کنند. اگر نمی‌شود قیمت‌ها را کنترل کنند وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند صاحب مسکن آبرومندی به مدت یک سال شوند.

فروردین عنوان کرد: در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران فقط به آنها وعده داده می‌شود، چرا این مطالبات با توجه به آغاز فصل کشت جدید به آنها پرداخت نمی‌شود. کشاورزان نمی‌توانند بدهی خود بابت تهیه کود، سم و بذر را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه بر روی قیمت خرما و لیموترش نیز نظارتی نمی‌شود و کشاورزانی که با هزینه‌های سرسام‌آور محصول خود را برداشت کرده‌اند آن را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: تعداد دیگری از نمایندگان نیز در این خصوص ناراحت هستند، گندمکاران در وضعیت وخیمی قرار گرفته‌اند، دولت باید تلاش کند تا هر چه‌ سریعتر مشکل پرداخت مطالبات را برطرف کند.

وی افزود: مجلس قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رسانده است. حدود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که اگر دولت به این مسئله ورود جدی نماید و این واحدها را به بازار فروش و اجاره‌ عرضه کند، در کاهش قیمت‌ها اثر زیادی دارد. باید در این موضوع به صورت قاطع ورود شود زیرا مردم درگیر مشکلات شدیدی هستند و تحت فشار افزایش بی‌رویه اجاره‌بها قرار دارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161103

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب