در فروردین‌ماه 1403 حاصل شد؛

ثبت ركورد بیشترین تعداد حمل پاتیل سرباره با كمترین توقف به كوره‌های قوس الكتریكی

ثبت ركورد بیشترین تعداد حمل پاتیل سرباره با كمترین توقف به كوره‌های قوس الكتریكی
رسول شفیع‌زاده، مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه، با اعلام این خبر گفت: در فروردین‌ماه 1403 رکورد بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس با همت کارکنان واحد حمل و فراوری سرباره به دست آمد.

به گزارش نجوا خبر، وی تصریح کرد: طی فروردین‌ماه سال جاری با یاری خداوند در مجموع 5 هزار و 126پاتیل سرباره اعم از سرباره کوره و سرباره LTS، بدون هیچ‌گونه حادثه تعویض و در حوضچه‌های سرباره تخلیه گردید و تنها 0.01 دقیقه بر ذوب به کوره‌های قوس توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره وارد شد.

به گفته شفیع‌زاده، رکورد قبلی تعویض پاتیل مربوط به اردیبهشت‌ماه سال 1402 و به تعداد 5 هزار و 51 پاتیل بوده؛ این در حالی است که در فروردین‌ماه رکورد حمل روزانه پاتیل سرباره نیز به تعداد 162 پاتیل و بدون هیچ‌گونه اعمال توقف به کوره‌های قوس ثبت شد.

مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه کسب این دستاورد را حاصل تلاش متعهدانه همکاران واحد حمل و فراوری سرباره و تعمیرگاه پاتیل‌برها، اقدامات مؤثر پیمانکاران فعال در حوضچه‌های سرباره و تعامل فعالیت این واحد و ناحیه فولادسازی دانست.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های توسعه در این واحد ازجمله نوسازی ناوگان و اصلاح سیستم خنک‌کاری سرباره و با تلاش دلسوزانه همکاران در حمل ایمن سرباره مذاب شاهد ثبت رکوردهای جدید در سال جاری باشیم.

افزایش 5 درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ماه سال جاری

در همین زمینه، رئیس واحد حمل و فراوری سرباره اظهار داشت: افزایش 5 درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و افزایش آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر در شرایطی محقق شد که واحد حمل و فراوری سرباره با مشکلاتی ازجمله عدم تناسب فضای تعمیرگاه سرباره با فعالیت‌های تعمیراتی، مستهلک شدن مکانیسم‌های پاتیل‌بر، کمبود نیرو و محدودیت‌های موجود در تأمین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسم‌ها روبه‌رو بود.

رحیم خلقی در ادامه عنوان کرد: از نتایج دست‌یابی به این رکورد می‌توان به تحقق اهداف تولید مطابق با اهداف تعریف‌شده، ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی، افزایش اعتمادبه‌نفس کارکنان واحد سرباره و نگاهی عمیق‌تر در دست‌یابی به اهداف اشاره کرد.

وی عوامل تأثیرگذار در دست‌یابی به این موفقیت را چنین برشمرد:

- حمایت‌های بی‌دریغ و قابل‌تقدیر مدیریت عامل و معاونت بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی و مدیران حمل‌ونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و حضور مستمر و گرم ایشان در بین کارکنان که به‌واقع روحیه همکاران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد؛

- تلاش بی‌وقفه همکاران در حوزه‌های کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره در رسیدن به رکوردی که در دوران فعالیت شرکت فولاد مبارکه بی‌سابقه بوده است؛

- انجام به‌موقع تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و افزایش 19 درصدی آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر و همچنین استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش در جهت بومی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های درون‌واحدی؛

- ایجاد محیط همکاری بسیار صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کوره‌های قوس الکتریکی.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از مدیریت شرکت‌های چشمه‌صنعت و راک‌سپیدان به‌عنوان پیمانکاران واحد سرباره که در جهت دست‌یابی به این رکورد صمیمانه تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد در آینده نه‌چندان دور، توفیقات بیشتری به همت همکاران تلاشگر واحد حمل و فراوری سرباره در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه به دست آید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255991

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.