۱۰ روز از سال تحصیلی گذشت؛ برخی کلاس‌های درس همچنان بدون معلم

۱۰ روز از سال تحصیلی گذشت؛ برخی کلاس‌های درس همچنان بدون معلم
۱۰ روز از سال تحصیلی جدید گذشت و همچنان برخی کلاس‌های درس بدون معلم است؛ موضوعی که موجب نگرانی والدین شده است.

به گزارش نجواخبر، ۱۰ روز از سال تحصیلی جدید گذشت و همچنان برخی کلاس‌های درس بدون معلم است؛ موضوعی که موجب نگرانی والدین شده است؛ نگرانی‌ها از بابت کلاس‌های بدون معلم به حدی رسید که موضوع به مجلس هم کشیده شد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری گفت: «مهر و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس معلم ندارد آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمی‌کنند چون پاداش دو سال گذشته‌شان را نگرفته‌اند».

وی اضافه کرد: «از طرف دیگر قانون مهرآفرین اجرا نشده و اجازه نمی‌دهند نیروهای خرید خدمات آموزشی هم در کلاس‌ها درس بدهند».

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی اظهار کرد: «این نکته مهمی است، این روزها پیغام‌های زیادی به نمایندگان در این باره می‌گویند، من خودم پیگیر هستم. وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع توجه کند که در اول سال تحصیلی باید کلاس‌های مدارس مشکلی نداشته و دانش‌آموزان از درس عقب نیفتند».

* آزمون استخدامی آموزگاری و سهمیه‌های جذب نشده

یکی از اقدامات آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی، آزمون استخدامی است؛ امسال هم این وزارتخانه ۲ آزمون برگزار کرده است؛ آزمون اول ۸ اردیبهشت برگزار شد که ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر به رقابت پرداختند تا ۲۸ هزار و ۱۸ نفر پذیرفته شوند.

نتایج آزمون آموزگاری با تأخیر بسیار زیاد در واپسین روزهای تابستان اعلام شد؛ درست زمانی که هیچ فرصتی برای هماهنگی جهت حضور این معلمان در روزهای ابتدایی سال نبود.

از سوی دیگر، وقتی که نتایج آزمون استخدامی اعلام شد، معلوم شد تعداد زیادی از سهمیه‌های استخدامی، همچنان دست نخورده باقی مانده است؛ به عبارت دیگر از ۲۸ هزار و ۱۸ سهمیه استخدامی، ۱۰ هزار و ۷۸۰ نفر ردیف باقی مانده است. باقی ماندن سهمیه آموزگاری موجب شد که تعداد زیادی از کلاس‌های درس بدون معلم باشد.

* آزمون دبیری و نتایج اعلام نشده

آزمون استخدام دبیر و هنرآموز نیز دومین آزمون استخدامی آموزش و پرورش بود که ۱۲ مرداد برگزار شد و مقرر شده بود که پذیرفته‌شدگان این آزمون از اول مهر سر کلاس درس بروند.

در این آزمون ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر به رقابت پرداختند و قرار است ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر پذیرفته شوند اما هنوز نتایج نهایی این آزمون اعلام نشده است. در نتیجه پذیرفته‌شدگان این آزمون به اول مهر نرسیدند.

* صحرایی: کلاس‌های درس بدون معلم تا نیمه مهر معلم‌دار می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش پنجم مهر در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز درباره کلاس‌های درس بدون معلم به ویژه در دوره ابتدایی، اظهار کرد: متأسفانه چون ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

وی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم، افزود: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است؛ البته این موضوع طبیعی است، درسال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم و امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده، در امسال برگزار شود تا این مشکلات را نداشته باشیم.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که برای آزمون آموزگاری، تکمیل ظرفیت برگزار می‌کند اما هنوز خبری از تکمیل ظرفیت نیست و اگر هم اعلام شود چند روزی برای ثبت‌نام و چند روزی هم برای بررسی و اعلام نتایج زمان نیاز است و بر این اساس، اینطور که به نظر می‌رسد تا پایان مهر همچنان برخی کلاس‌های درس بدون معلم خواهد ماند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161347

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.