مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با نجوا خبر:

اولویت‌های گردشگری کیش/ تهیه نقشه جامع گردشگری در دستور کار است

اولویت‌های گردشگری کیش/ تهیه نقشه جامع گردشگری در دستور کار است
سعید یکه دهقان گفت: کیش رو به بهبود نخواهد رفت مگر با تعامل جدی، همکاری و همدلی بخش خصوصی و دولتی. فقط اینگونه اتفاقات خوب رقم خواهد خورد.

سعید یکه دهقان (مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش) در گفت‌وگو با خبرنگار نجوا خبر در خصوص برنامه‌های پیش رو در روزهای پایانی سال جاری و سال جدید گفت: ما به طور جدی در بازه زمانی باقیمانده از سال تا نوروز، دو موضوع اصلی دنبال می‌کنیم. اول برندینگ و تبلیغات گسترده برند کیش در سطح کشور است تا بتوانیم از ظرفیت‌های رویدادهایی که در طول سال نوروز داریم، بهره‌مند شویم که در این روند هدف ما ایجاد یک خاطره خوب و مثبت در ذهن گردشگرو به دنبال آن رضایتمندی است که این کار نوعی تبلیغات شفاهی مثبت به دنبال دارد به طوری که گردشگر پس از بازگشت از کیش بر مبنای زیباییها، جاذبه‌ها و رویدادهایی که در کیش تجربه کرده، به اطرافیان خود سفر به کیش را توصیه می‌کند. دوم بازاریابی گردشگری برای شش ماه اول سال آینده است که در فصل‌های خلوت کیش، بازاریابی خوبی را تدارک دیدیم.
وی در ادامه درمورد نحوه اجرای رویدادها گفت: در آن زمان سه رویداد در دستور کار و اجرا است که شروع آن از نیمه اسفند است. اولین رویداد، گردهمایی بلاگرهای گردشگری ایران در کیش از ۱۰ شهر اصلی مبدا است. تمامی بلاگرها از مطرح ترین‌ها دراین عرصه بوده؛ این برنامه در قالب یک گردهمایی چهار روزه اجرا می‌شود. در روند این رقابت حضور داورانی را نیز در سطح ملی خواهیم داشت تا برگزیده‌های این رقابت را تعیین کنند. جوایزی که برای این رقابت در نظر گرفته شده بر خلاف گذشته به صورت نقدی نیست بلکه یک قرارداد ۶ ماهه برای سال بعد با برندگان منعقد میشود. در واقع جایزه برندگان یک برنامه منسجم کاری برای تبلیغ کیش است که هم بلاگری و هم گردشگری انجام می‌دهند.
یکه دهقان افزود: دومین رویداد تور ملی طبیعت گردی ایران است که مقصد آن کیش و هندورابی با حضور ۲۰۰ نفر از طبیعت گردان کشور در قالب فراخوان است؛ این تور ۴ روزه بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی کیش و هندورابی در اسفند ماه برگزار می‌شود. در همین بازه زمانی هم در یک کار مشترک گردشگری و فرهنگی جشنواره ماه عسل هم آغاز می‌شود که برای زوج‌های جوان کشور با بسته‌های سفر مناسب به کیش طراحی شده که این رویداد تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت. ما برای ایام نوروز چندان تبلیغی برای سفر به کیش نخواهیم داشت چون ظرفیت کیش تکمیل است ولی از این ظرفیت رویدادهای کیش در جهت تبلیغات گردشگری معرفی کیش در شش ماهه اول سال بعد استفاده می‌کنیم. در نمایشگاه گردشگری تهران هم که حضور یافتیم، در جهت بازاریابی حداکثری گردشگری در داخل کشور و در سطح بین‌الملل اقدام کردیم. ما یک جمله مهم در رأس کارها قرار دادیم با این عنوان که «واژه لو سیزن یا فصل خلوت باید از ادبیات گردشگری کیش حذف شود»؛ این شعار بسیار مهم، باید به شکل یک اصل در رویدادهای کیش مطرح شود.
مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کیش در مورد گردشگری خارجی گفت: سه بازار هدف ویژه برای کیش متصور هستیم، اول کشورهای عضو اکو، دوم کشورهای حوزه خلیج فارس ودر نهایت کشورهای عضو CIS از تابستان سال جاری پیگیر این موضوع بودیم و با آن‌ها در حال تعامل هستیم؛ هم با حاکمیت این کشورها هم حوزه سفارت و حوزه گردشگری و همچنین آژانس‌هایی که Incoming و out going انجام میدهند تا بتوانیم به حداکثر ظرفیت جذب گردشگر با توجه به ویژگی‌های خاص کیش برسیم؛ در این مسیر بزرگترین امتیاز کیش no visa بودن در منطقه آزاد کیش است. گردشگران از هر کشور بدون نیاز به ویزا میتوانند به کیش سفر کند، مگر در قالب تورهای ترکیبی که باید از تهران به شهرهای دیگر و کیش سفر انجام شود؛ خوشبختانه کیش در تمام ایام سال مقصد گردشگری بسیار خوبی است. باید بدانیم که برای «بازارهدف» باید تلاش کرد. امیدواریم با کمک آژانس‌ها ضعف بازاریابی که همیشه بوده برطرف شود. ما در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های کیش در حوزه بین‌الملل هستیم که البته هنوز کامل نیست مانند حوزه ارزی و تجهیزاتی که گردشگر خارجی با طیب خاطر وارد کیش شود.
وی درمورد واگذاری برنامه‌ها و اجرای ایونت‌ها و جذب گردشگر به بخش خصوصی گفت: ما تقریبا ماهی چند جلسه با نمایندگان بخش خصوصی در قالب جوامع و اصناف گردشگری داریم و اعتقاد داریم در هر موضوعی در رأس کار باید بخش خصوصی باشد. در واقع بخش دولتی قرار نیست مسافرآوری کند بخش دولتی باید شرایط را برای بخش خصوصی تسهیل نماید. چند ماه است در کیش به دنبال بخش‌های خصوصی هستیم که علاقه‌مند باشند در حوزه اکو کار کنند که متأسفانه چندان موفق نبودیم. یکی از دلایل حضور ما در نمایشگاه گردشگری پیدا کردن شرکت‌هایی است که بتوانند در حوزه‌های بین‌المللی جذب توریسم، فعالیت خوبی داشته باشند. در حال حاضر با یک شرکت هندی جلساتی داشتیم که در حوزه هند و ایران فعالیت دارد و پیشنهاد شد مسافران هندی را به کیش و بعد به نجف ببرند.
سعید یکه دهقان در خصوص نقشه جامع گردشگری کیش گفت: نقشه جامع گردشگری در دستور کار است و قرار است کارگروهی از بخش خصوصی تشکیل شود و در آخرباید بگویم به عنوان یک شهروند ۳۴ساله کیش و به عنوان فردی که بیش از ۱۲ سال در سازمان منطقه آزاد فعالیت دارم، یقین دارم که کیش رو به بهبود نخواهد رفت مگربا تعامل جدی، همکاری و همدلی بخش خصوصی و دولتی. فقط اینگونه اتفاقات خوب رقم خواهد خورد.

گفت‌وگو: زهرا گل افروز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16195

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب