مرگ‌های کرونایی زیاد شد: ۴۴ بیمار در یک هفته جان باختند

مرگ‌های کرونایی زیاد شد: ۴۴ بیمار در یک هفته جان باختند
۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در یک هفته اخیر جان خود را از دست دادند؛ آماری که در مقایسه با هفته دوم مهرماه که درگذشت ۲۶ بیمار کرونایی ثبت شده بود، حاکی از روند افزایشی ابتلا و فوتی های کرونا در کشور است.

به گزارش نجوا خبر و بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ مهرماه، ۴۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید که نسبت به هفته مشابه (فوت ۲۶ نفر) روند افزایشی داشته است.

در مدت یاد شده و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۲۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۷ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۸۱ نفر رسید که تاکنون ۷ میلیون ۳۸۰ هزار و ۲۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

اکنون، ۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۷ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۳۱۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
همچنین تا به امروز، ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۲۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۱۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۵۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۹۱ دُز رسیده است.

متخصصان بیماری های عفونی با توجه به آغاز ماه‌های سرد سال و شیوع بیماری آنفلوآنزا در کنار کرونا، به افراد دارای بیماری‌های خاص، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌کنند به طور سالانه واکسن کرونا را تزریق کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171653

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب