شوک جدید به بارسلونا: خوان لاپورتا به پرداخت رشوه متهم شد

شوک جدید به بارسلونا: خوان لاپورتا به پرداخت رشوه متهم شد
خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، امروز رسما به پرداخت رشوه به انریکز نگریرا متهم شد.

به گزارش نجواخبر، قاضی پرونده نگریرا با متهم شناخته شدن رئیس بارسا، خوان لاپورتا، موافقت کرد و به این نتیجه رسید که پرداخت‌هایی که به نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران (CTA) بین سال‌های 2008 تا 2010 و در دوران مدیریت قبلی‌اش انجام شده، جرم مستمر رشوه بوده‌اند.

خواکین آگیره، رئیس دادگاه تحقیقاتی شماره 1 بارسلونا، موافقت کرد که از لاپورتا و اعضای هیئت مدیره‌اش که مسئولیت پرداخت‌ها را بر عهده دارند، تحقیق کند. به این ترتیب دو رئیس سابق باشگاه که اخیرا متهم شدند یعنی ساندرو روسل و جوزپ ماریا بارتومئو نیز در این تحقیقات وارد خواهند شد چون هر دو از اعضای هیئت مدیره وقت بودند.

به این ترتیب قاضی با معیارهای دفتر دادستانی مبارزه با فساد موافق نیست، که لاپورتا را از پرونده شکایت برای 7.3 میلیون یوروی پرداختی بارسا به خوزه ماریا انریکز نگریرا و پسرش بین سال‌های 2001 تا 2018، مستثنی کرده بود. لاپورتا بین سال‌های 2003 تا 2010 رئیس بارسا بود و حالا او نیز در میان متهمان پرداخت رشوه قرار دارد.

قاضی تحقیق در نوشته خود یادآوری می‌کند که حقایق بررسی شده ممکن است جرم مستمر ارتشاء باشد و به همین دلیل طبق قانون مجازات، مدت محدودیت ده ساله از روزی است که آخرین مجرم، جرم را مرتکب شده که در این مورد به جولای 2018 و ریاست بارتومئو برمی‌گردد. 10 سال قبل از این تاریخ، لاپورتا هنوز رئیس بارسا بود و حالا او خودش یک متهم محسوب می‌شود..

این شامل پرداخت‌های انجام شده از جولای 2008 تا 2010 می‌شود، مقطعی که هیئت مدیره به سرپرستی لاپورتا و با حضور روسل و بارتومئو برقرار بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171781

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.