ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد دریاپایه به‌زودی از سوی رهبر انقلاب

ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد دریاپایه به‌زودی از سوی رهبر انقلاب
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح ارتقای راهبردی ماموریت‌ها و وظایف سازمان بنادر بر پایه سیاست‌های کلان اقتصاد دریاپایه، تاکید کرد: راهبرد اقتصاد دریا، به عنوان سند بالادستی و بسیار ارزشمند، با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی مصوب شده است که به‌زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.

به گزارش نجواخبر، علی‌اکبر صفایی در نشست چهره‌به‌چهره با کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی، با ددمنشانه، سبعانه، وحشیانه و ناجوانمردانه خواندن حملات رژیم جعلی اسرائیل بر علیه کودکان و مردم فلسطین ساکن در غزه که دل همه آزادگان جهان را به درد آورده است، ابراز امیدواری کرد: به‌زودی اخراج اشغالگران و غاصبان قدس از سرزمین‌های مقدس مسلمانان را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به تشکیل کارگروه اقتصاد دریا توسط معاون اول ریاست جمهوری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی سیزدهم منتظر ابلاغ سند بالادستی و برنامه هفتم نماند، بلکه به سرعت، کارگروه اقتصاد دریا را با هدف رونق اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی مردم ساکن در ساحل و نوار ساحلی و با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه دریا اعم از مهندسان و مشاوران به عنوان راهبرد دیگری در ذیل سیاست‌های اقتصاد دریا، افزود: در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته و انجام شده است.

صفایی با اشاره به راهبرد منابع انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی و اجرایی سازی مجوز جذب نخبگان و نیروهای متخصص در این سازمان، گفت: همکاری و فعالیت نیروهای نخبه در سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به وظایف دولت صاحب بندر، پرچم و ساحل، سبب می‌شود تا کشور بتواند به وظایف بین‌المللی و ملی‌اش در حوزه‌های مختلف صنعت دریایی به درستی عمل کند.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در حوزه دریایی و بندری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر بازرگانی و جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر راهبردهای سازمان بنادر در دیل سیاست اقتصاد دریاپایه برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه تمام تاکید بر اعلام قراردادهای سرمایه‌گذاری محقق شده است.

وی، توسعه ناوگان در بنادر شمال و جنوب؛ بازسازی ناوگان‌های فرسوده؛ تربیت دریانوردان؛ راه‌اندازی هنرستان‌های دریایی و توسعه هدفمند بنادر بزرگ بازرگانی و بنادر کوچک چندمنظوره را از دیگر راهبردهای توسعه دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه زیربنایی و روبنایی در بنادر تجاری کشور در دست اقدام و اجرا قرار دارد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم همچنین، محمدعلی اصل سعیدی‌پور، مدیر ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن برگزاری دیدار چهره به چهره در این سازمان طی دو سال گذشته از شروع به کار دولت مردمی، اظهار داشت: مردم محوری و دیدار رو در رو مسئولان با کارکنان سبب درک متقابل و ارتقای کیفی انجام مأموریت‌ها و وظایف می‌شود.

سعیدی‌پور با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن مسئولان و کارکنان، علاوه بر آشنایی مدیران از کاستی‌ها و مشکلات پرسنل، سبب اطلاع کارکنان از سختی‌های کارهای اجرایی و البته درک متقابل می‌شود، افزود: در سازمان‌های فرهیخته و پیشرو در علم و تخصص، از فرصت گفت‌وگوی رو در روی مسئولان و کارکنان، برای دستیابی به درک متقابل استقبال می‌شود.

در این نشست کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی، مشکلات و مسائل و درخواست‌های کاری، اداری، رفاهی و معیشتی خود را با مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان مطرح کردند و ایشان دستورات لازم در راستای حل و رفع مشکلات مطرح شده را صادر کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171946

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.