پیروزی کهکشانی‌ها در مصافِ بارسلونا و رئال مادرید

پیروزی کهکشانی‌ها در مصافِ بارسلونا و رئال مادرید
نخستین مصاف رسمی تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در فصل جاری با پیروزی کهکشانی‌ها به پایان رسید.

به گزارش نجواخبر، در مهم‌ترین بازی از هفته یازدهم لالیگای اسپانیا، عصر روز گذشته از ساعت 17:45 به وقت تهران تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید نخستین ال‌کلاسیکوی رسمی فصل را در ورزشگاه المپیک یوئیس کمپانیس کاتالونیا برگزار کردند که این نبرد با برتری 2 بر یک رئال مادرید خاتمه یافت.

ال‌کلاسیکوی دویست‌و‌پنجاه‌و‌پنجم برای بارسایی‌ها شروع خاطره‌انگیزتری داشت؛ چرا که تنها 6 دقیقه از به صدا درآمدن سوت آغاز گذشته بود که روی یک ناهماهنگی میان مدافعان رئال مادرید، توپ به ایلکای گوندگان رسید و هافبک آلمانی تیم میزبان با خونسردی و ضربه آرامی توپ را از بین پاهای کپا آریسابالاگا درون دروازه تیم میهمان فرستاد.

خارج شدن رئالی‌ها از این شوک زودهنگام دقایقی به طول انجامید و در این مدت بارسلونایی که چند تن از مهره‌های کلیدی‌اش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، حملات بعدی را روی دروازه رئال مادرید ترتیب داد و در یک مورد از آنها تیر دروازه مانع از به گل رسیدنش شد.

در نیمه دوم بارسلونا باز هم شروع بهتری داشت و همچون نیمه نخست باز هم تیر دروازه نگذاشت این تیم به گل برسد اما با تعویض‌هایی که کارلو آنچلوتی در ترکیب رئال مادرید انجام داد، به تدریج جریان بازی به سود تیم میهمان تغییر کرد. سلطه این تیم بر توپ و میدان در نهایت جواب داد و جود بلینگام، ستاره انگلیسی که محتمل‌ترین گزینه برای گشودن دروازه بارسایی‌ها بود، این کار را انجام داد. او با شوتی سنگین از خارج محوطه جریمه در دقیقه 68 مارک آندره تراشتگن را مغلوب و دروازه او را باز کرد.

بعد از این گل، اوضاع و احوال رئالی‌ها حتی بهتر از قبل شد و تداوم حملات آنها یک بار دیگر نتیجه داد. این بار هم جود بلینگام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم از موقعیتی که لوکا مودریچ برایش فراهم کرد نهایت استفاده را برد و با ضربه‌ای نرم توپ را از بین پاهای تراشتگن عبور داد و گل دوم رئالی‌ها را به ثمر رساند. همین گل در نهایت نه تنها باعث پیروزی شاگردان آنچلوتی شد، بلکه آنها را با 28 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به جیرونا به صدر جدول رده‌بندی لالیگا برگرداند.

بارسلونا اما با قبول نخستین شکستش در این فصل لالیگا با 24 امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/181980

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.