نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو/ چانگان بیشترین گرانی را تجربه کرد

نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو/ چانگان بیشترین گرانی را تجربه کرد
قیمت خودرو امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ وضعیت پرنوسانی را تجربه می‌کند. برخی محصولات افت چند ده میلیونی و برخی دیگر افزایش قیمت را تجربه کردند؛ البته خودروهایی نیز بدون تغییر نرخ نسبت به روز گذشته در حال معامله هستند. چانگان CS۳۵ تیپ ۳ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به پرچمدار امروز بازار تبدیل شد.

به گزارش نجواخبر، قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۲، وضعیت پر تغییری را تجربه می‌کند و روند کلی بازار یکسان نیست. در هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، در حالی که برخی محصولات تا چند ده میلیون رشد قیمت داشته‌اند، تعدادی از مدل در مدار ثبات یا کاهش نرخ قرار گرفته‌اند.

در این میان چانگان CS۳۵ تیپ ۳، خودروی وارداتی سایپا، که روز گذشته یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان قیمت داشت، امروز با نرخ یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان به معامله گذاشته شد تا در کمتر از ۲۴ ساعت رشد ۴۵ میلیون تومانی را به ثبت برساند.

با بالا رفتن تنش‌ها میان حماس و اسرائیل، نرخ دلار در ابتدای هفته دوباره از کانال ۵۲ هزار تومان عبور کرد و همین افزایش نرخ دلار، سایر بازارهای داخلی از جمله بازار خودرو را هم با صعودهای چند درصدی مواجه ساخت؛ اما روز گذشته، نرخ دلار دوباره کاهش داشت و تا نزدیکی ۵۱ هزار تومان پایین آمد. انتظار می‌رفت که همین امر، دلیلی بر کاهش قیمت در بازار خودرو باشد که تعدادی از محصولات نشان دادند به‌رغم تبعیت از روند افزایشی نرخ دلار، در شیب نزولی ارز، آن را همراهی نمی‌کنند.
قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز، نوسانات ریز و درشتی دارد. کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت و در محدوده ۳۵۰ میلیون تومان معامله شد. اما امروز تغییری نداشته و روی کانال ۳۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته تغییری نداشت، امروز پنج میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ارزان‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو به شمار می‌رود، طی هفته‌های گذشته تغییری نداشت؛ اما امروز همانند شاهین حدود پنج میلیون تومان بالا رفت و با قیمت ۴۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ که طی روزهای گذشته حدود چند میلیون تومان گران‌تر شده بود، امروز دو میلیون تومان پایین آمد و به نرخ ۷۴۱ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار، روند یکسانی ندارد. ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که هفته گذشته با نوسانات محدودی روبه‌رو بود و در محدوده ۷۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد؛ اما این کراس‌اوور چینی روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و امروز پنج میلیون تومان دیگر بالا رفت و به نرخ ۷۲۵ میلیون تومان رسید.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که تغییری نسبت به هفته گذشته ندارد ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، امروز همان افت قیمت را جبران کرد و دوباره به نرخ ۷۴۰ میلیون تومان بازگشت.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ از ماه‌های گذشته افت چند صد میلیونی داشته که امروز نیز ۲۰ میلیون تومان دیگر پایین آمده و با قیمت ۹۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم ۷ نفره با مدل ۱۴۰۱ اما برخلاف خودروی بسترن، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در حال حاضر موثرترین عامل تغییرات قیمت خودرو در بازار فعلی، نرخ دلار در بازار آزاد محسوب می‌شود؛ اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، دولت توانست نرخ دلار را در روز گذشته کنترل کرده و کاهش دهد. بنابراین در صورتی که دولت در روزهای آینده نیز توانایی کنترل دلار را داشته باشد، قیمت خودرو در ثبات و رکود به روند خود ادامه خواهد داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182054

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب