یک پیشکسوت:

سرمربی استقلال و پرسپولیس به دنبال تخریب هم هستند

سرمربی استقلال و پرسپولیس به دنبال تخریب هم هستند
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت، افتضاح‌ترین چیزی که در فوتبال دیده صحبت‌های سرمربیان پرسپولیس و استقلال علیه هم بوده است.

به گزارش نجواخبر؛ بهروز رهبری‌فرد درباره اظهارات تند یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام علیه یکدیگر اظهار داشت: بزرگان زیادی در فوتبال کشور داشتیم و داریم که سوای هر نتیجه‌ای که به دست می‌آمد، الگویی برای همه بودند. برخی از این چهره‌ها مثل مرحوم پرویز دهداری و منصور پورحیدری در قید حیات نیستند. آنها به لحاظ اخلاقی الگو بودند، ولی نمی‌دانم چرا مربیان عزیز ما آنها را الگوی خودشان نمی‌کنند و با زور و دعوا دنبال نتیجه هستند. آیا مرحوم منصور پورحیدری و علی پروین با کُری‌خوانی نتیجه می‌گرفتند؟ فوتبال آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم به هر نحوی نتیجه بگیریم.

گل‌محمدی و نکونام باید الگو باشند

وی در ادامه افزود: گل‌محمدی و نکونام هم‌بازی‌های من بودند و باید بدانند الگویی برای جوان‌ها هستند. رفتارها باید طوری باشد که از نکونام به نکویی یاد شود. گل‌محمدی که فردی آرام و تحصیلکرده است باید الگو باشد. این رفتارها در شأن و شخصیت این دو عزیز نیست. پرسپولیس و استقلال آنقدر هوادار دارند که نمی‌توانند بپذیرند بزرگ‌ترهای دو تیم این چنین علیه هم صحبت می‌کنند. وقتی این حرف‌ها را شنیدم تعجب کردم. جواد (نکونام) به لحاظ اخلاقی بچه خوبی است و همیشه احترام به بزرگ‌تر را رعایت کرده است، یحیی (گل‌محمدی) نیز همینطور. اتفاقاتی که بین پرسپولیس و استقلال می‌افتد، قابل توجیه نیست. فوتبال از زمانی که آغاز شد مشکلات داوری، گل نزدن، زمین و ... را داشته است. آیا عزیزان اینها را نمی‌دانستند که امروز روی هم شمشیر می‌کشند؟ هر تیمی از داوری استفاده کرده و ضرر هم دیده است. داور هم انسان است و اشتباه می‌کند، آیا ما اشتباه نمی‌کنیم؟ اینکه مشکلات فنی را از روی دوش‌مان برداریم و به هوادار و رسانه‌ها بگوییم گل‌محمدی و نکونام چطور نتیجه می‌گیرند، از داوری بهره می‌برند و ... کار درستی نیست.

دوست ندارم پسرم دعوای گل‌محمدی و نکونام را ببیند

«در شأن و شخصیت دو تیم بزرگ کشور نیست که این‌گونه علیه هم موضع بگیرند.»، بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان این جمله تصریح کرد: اگر امروز صحبتی انجام می‌دهم به‌عنوان بازیکن سابق پرسپولیس نیست، من امروز هوادار فوتبالم. دوست ندارم پسرم این صحبت‌ها و اتفاقات حاشیه‌ای را در فوتبال ببیند. چیزی که از فوتبال برای پسرم تعریف کردم بازی جوانمردانه، حرفه‌ای و احترام به بزرگ‌تر است. من این موضوعات را به پسرم یاد داده‌ام. اتفاقاً پسرم روز گذشته به من گفت گل‌محمدی و نکونام دعوای‌شان شده است. در ابتدا گفتم اشتباه می‌کنی، ولی وقتی صحبت‌های‌شان را دیدم تعجب کردم. آقای علی سامره! شما سرپرست تیم استقلال هستی و سرپرست نقش آرامش دادن به اعضای تیم را دارد. وقتی خودتان این کارها را می‌کنید بازیکن به خودش اجازه می‌دهد درباره سرمربی و مدیرعامل حریف صحبت کند. این دو تیم نزده می‌رقصند و کلی حاشیه دارند. افراد در پرسپولیس و استقلال راه را اشتباهی می‌روند. نه قصد توصیه کردن دارم و نه چیز دیگری، اما آقای گل‌محمدی، آقای نکونام، بچه‌های ما فوتبال تیم‌ها و رفتارهای‌تان را می‌بینند. من در دوران فوتبالم هر نوع صحبتی انجام داده‌ام، ولی امروز شما سِمتی دارید که باید الگو باشید.

به هیئت مدیره پرسپولیس چه ربطی دارد به محل تمرین می‌رود؟

رهبری‌فرد با انتقاد از استوری و پست گذاشتن افراد در باشگاه پرسپولیس و استقلال یادآور شد: شاید برخی‌ها به تعداد محدود همه چیز در فوتبال اروپا را بدانند، ولی اگر از من بپرسید اعضای هیئت مدیره رئال مادرید و بارسلونا را می‌شناسی، پاسخ می‌دهم خیر اما در ایران هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال را حتی می‌دانیم خودروی‌شان را در کدام طبقه از پارکینگ خانه‌شان پارک می‌کنند، چرا که آنقدر دنبال نشان دادن خودشان و گرفتن پست هستند خودشان را در همه چیز دخالت می‌دهند. آن زمانی که گل‌محمدی قهر کرده بود هیئت مدیره پرسپولیس به محل تمرین رفت و با بازیکنان عکس گرفت. به شما چه ربطی دارد که با بازیکنان یا کادر فنی حرف بزنید؟! بازیکن در حدی نیست که شما بخواهید صحبت کنید. بازیکن وظیفه دارد تمرین کند. هر بار رسانه‌ها را دیدم عکس هیئت مدیره پرسپولیس را دیدم که در حال گرفتن عکس هستند. خودتان با این کارها به حواشی دامن می‌زنید.

تا سوت داور زده می‌شود همه دنبال صحبت علیه هم هستند

وی با اشاره به بیانیه‌های پرسپولیس و استقلال علیه یکدیگر یادآور شد: کجا زمان ما بیانیه می‌دادند؟ چرا هر مشکل و ضعف‌تان را با بیانیه دادن می‌پوشانید. الان بازی‌ها طوری شده است که همه می‌خواهند زیر ضعف‌های‌شان بزنند و بگویند کی بود، کی بود من نبودم، تقصیر آستینم بود! داخل زمین حرف از داوری می‌زنند، بیرون آن صحبت از کیفیت چمن می‌کنند. اینها بحث‌های فنی است. بیرون از فوتبال، گل‌محمدی، پیروانی، نکونام و سامره بزرگ‌ترهای تیم هستند و اگر آرام نباشند به تیم استرس وارد می‌کنند. علی پروین یک هفته با من در تمرینات دعوا و استرس وارد می‌کرد، نتیجه‌اش داخل زمین بود که به سینه داور می‌زدم و می‌گفتم تو اشتباه می‌کنی. این رفتارها زنجیروار به یکدیگر وصل است. هیچ آرامشی در فوتبال ما دیده نمی‌شود، کافی است داور سوت پایان بازی را بزند تا همه شروع کنند. بازیکنان و کادر فنی پس از بازی در رختکن تصمیم می‌گیرند که علیه داور و حریفان صحبت کنند. یکی می‌گوید داوری علیه ماست و به سود تیم دیگر، یکی هم صحبت از تیم حکومتی می‌کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: آیا پرسپولیسی تیمی است که نتواند صنعت نفت آبادان را در آزادی برد؟ پرسپولیس و استقلال در همه خطوط بهترین بازیکنان را دارند، سپاهان هم همینطور. وقتی دو تیم بزرگ کشور درگیر شکایت و بیانیه علیه یکدیگر می‌شوند، نتیجه‌اش از دست دادن دو امتیاز حساس است. وقتی از بحث‌های فنی بیرون می‌آیند یقه همدیگر را می‌گیرند که داور به سود فلان تیم پرچم زد یا فلان تیم حکومتی است و حمایت می‌شود. دو هفته است پرسپولیس هیچ بار فنی نداشته است. استقلال هم این هفته تمرکز نداشت.

رهبری‌فرد خاطر نشان کرد: بزرگان زیادی مثل حسن روشن، علی پروین، علی جباری، محمد پنجعلی، بهتاش فریبا و ... داریم که بیرون گود نشسته‌اند و استفاده‌ای از آنها نمی‌شود. باید این افراد را کنار تیم بگذارند تا حرمت آدم‌ها حفظ شود. اگر علی پروین کنار پرسپولیس باشد گل‌محمدی حرمت نگه می‌دارد یا نکونام با دیدن روشن و فریبا حرمت نگه می‌دارد. این عزیزان عملاً هیچ نقشی ندارند. چند وقت پیش دیدم پروین و روشن مثل تماشاگر به ورزشگاه می‌روند. آنها زمانی اسطوره بودند. الگوی ما هیئت مدیره و روابط عمومی پرسپولیس شده است که خودشان بدتر هستند. مصاحبه رضا درویش را می‌دیدم که به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس شمشیر را از رو بسته بود و با همه دعوا داشت. یک زمانی امیر عابدینی مصاحبه می‌کرد و همه لذت می‌بردند. کاظم اولیایی در استقلال هم همینطور. همه حرمت بزرگ‌تر را حفظ می‌کردند.

وی با انتقاد از انتخاب افراد غیرفوتبالی برای مدیریت پرسپولیس و استقلال گفت: اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه از آدم‌هایی تشکیل شده است که در بدنه فوتبال نبوده‌اند و نمی‌دانم از کجا آمده‌اند. آنها نه خاک فوتبال را خورده‌اند نه با پیشکسوتانی مثل دهداری، پورحیدری و پروین کار کرده‌اند که بدانند حرمت نگه داشتن چیست. یکی باید این آقایان را جمع کند. وقتی مدیرعامل باشگاه اینطور صحبت می‌کند دیگر چه انتظاری باید از بازیکنان داشت؟ زمان ما اجازه نداشتیم هر مدلی حرف بزنیم. اگر من مصاحبه‌ای می‌کردم به خاطر جوانی بود. به خاطر دارم به همراه پرسپولیس با پاس بازی داشتیم و 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند. در رختکن، ناصر ابراهیمی پای تخته ایستاد و مشغول صحبت کردن شد. احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی آدامس می‌جویدند و یک لحظه صدای آدامس جویدن‌شان آمد. علی پروین عابدزاده و استیلی را بیرون کرد و گفت اگر هم باختیم فدای سر تیم، ولی این دو نفر نباید باشند. عابدزاده و استیلی از رختکن به خانه رفتند و ما بازی را با چهار گل بردیم. ما این چیزها را یاد گرفتیم و هنوز بعد از گذشت سال‌ها در ذهنم باقی مانده است. پروین به بازیکنان گفت ابراهیمی بزرگ‌ شماست و نباید زمان صحبت کردن او آدامس بجوید.

بازیکن پیشین پرسپولیس در پایان تصریح : اگر بازیکن صحبتی می‌کند، اشکالی ندارد چون خودم هم بازیکن بودم و هر مدلی صحبت می‌کردم، ولی وقتی نقشم عوض شود و کت و شلواری شوم حرف زدنم باید با کسی که تی‌شرت و گرمکن می‌پوشد، فرق کند. آقای پیروانی، آقای سامره، شما کت و شلوارپوش شدید و باید الگوی بچه‌ها باشید. افتضاح‌ترین چیزی که در فوتبال دیدم صحبت‌های گل‌محمدی و نکونام و همینطور اعضای دو تیم علیه هم بود. آقایان با این فضای مجازی، هر حرفی بزنید همه بعد از چند دقیقه می‌بینند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182144

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.