بدحالی دختران دانش‌آموز اهوازی در پی بوی نامطبوع/ واقعیت چه بود؟

بدحالی دختران دانش‌آموز اهوازی در پی بوی نامطبوع/ واقعیت چه بود؟
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص تنگی نفس تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه کوثر اهواز بر اثر استنشاق بوی نامطبوع و انتقال این دانش‌آموزان به بیمارستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نجواخبر،عبداله افرازه شهاوند در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص تنگی نفس تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه کوثر اهواز بر اثر استنشاق بوی نامطبوع و انتقال این دانش‌آموزان به بیمارستان در روز شنبه (۱۳ آبان‌ماه) اظهار کرد: دشمن دقیقا می‌داند دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز ما نقش اساسی در جامعه دارند به همین دلیل به دنبال بهره برداری از اتفاق کاملا طبیعی که در یکی دو مدرسه در منطقه پردیس اهواز رخ داده، می‌باشد.

وی با بیان اینکه مایعی ای که قرار بوده به گاز شهری تزریق شود علت این بوی بد بوده افزود: این بو، همان بوی گازی است که شهروندان در خانه‌هایشان نیز استنشاق می‌کنند و هیچ ضرری ندارد و مسموم‌کننده هم نیست.

افرازه شهاوند گفت: بعد از این که شهروندان با اداره گاز تماس گرفتند و اعلام کردند که بوی بد گاز در محل پخش شده است، مأموران اداره گاز با مراجعه به محل مورد نظر زمانی که خواستند مایع را به شبکه گاز تزریق کنند، نشتی به وجود آمده و باد نیز گاز را پخش کرده است.

وی بیان کرد: این مسئله باعث شد تعدادی از شهروندان و دانش‌آموزان بوی گاز مایع را حس کنند و بیشتر حال بد دانش‌آموزان به دلیل استرسی بوده که به آن‌ها وارد شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مکرر در رسانه‌ها می‌شنویم که از واژه مسمومیت استفاده می‌شود. صادقانه به خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌گویم که نه در قضایای سال گذشته و نه در اتفاقاتی که بعدا به صورت موردی در فضای مجازی دیدید، هیچکدام‌شان بحث مسمومیت نبوده است و تمام دانش‌آموزانی هم که دچار این بدحالی می‌شوند بعد از ساعتی کوتاه از بیمارستان مرخص می‌شوند و اصلا بحث مسمومیت نبوده است، مگر اینکه خدای‌ناکرده کسی بر اثر استرس زیاد، بدحالی را بیشتر حس کند.

وی افزود: این موضوع صحت ندارد که این گاز خطرناک باشد یا کسی را مسموم کند و ضرری داشته باشد. اتفاقا مایعی که روز شنبه در اهواز استنشاق شده، فوایدی هم دارد و از خطراتی که ممکن است برای شهروندان ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

افرازه شهاوند عنوان کرد: توصیه می‌کنم هر وقت مردم چنین بویی را استنشاق کردند با ۱۹۴ تماس بگیرند.

وی افزود: معلمان و مدیران در این گونه اتفاقات حتما هم خودشان خونسرد باشند و هم در مدیریت دانش‌آموزان درست عمل کنند. بخش عمده‌ای از این بدحالی‌ها بنا بر آنچه که پزشکان به ما اعلام می‌کردند، ناشی از استرسی است که به دانش‌آموزان وارد می‌شود و هیچکدام از اتفاقاتی که چه در سال گذشته رخ داد و چه اتفاقی که اکنون افتاد، مصداق مسمومیت نبوده و اصلا واژه مسمومیت برای این موارد، واژه کاملا اشتباهی است و توسط کسانی استفاده می‌شود که به دنبال بهره‌برداری دیگری هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: فضای آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه‌ها باید یک فضای آرام و به دور از بهره‌برداری‌های سیاسی و ضدامنیتی باشد. دیدید که دشمن سال گذشته خیلی طراحی کرد که در کف خیابان به اهدافی برسد که با بیداری مردم، ناکام ماندند. بعد سراغ مدارس آمدند تا با این اتفاقات و جنجال رسانه‌ای و استرس روانی که به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان وارد می‌کنند مدارس را به تعطیلی بکشانند که بحمدالله موفق نشدند.

وی افزود: صادقانه به خانواده‌ها می‌گویم هیچ یک از اتفاقات سال گذشته و همین اتفاقی که روز شنبه و روزهای قبل بعضا در برخی از مدارس افتاده، مسمومیت نیست. قاطعانه می‌گویم که اتفاقات طبیعی است و بعضا هم شیطنت‌هایی ممکن است اتفاق بیفتد که این شیطنت‌ها بسیار جزئی و بی‌اساس است و هیچ خطری هم نداشته است.

افرازه شهاوند بیان کرد: خانواده‌ها و پدر و مادرها نیز حتما فرزندان‌شان را توجیه کنند و معلمان هم همچنین؛ اگر اتفاقی مشابه افتاد، با اورژانس و آتش‌نشانی و اداره گاز تماس بگیرند و خیلی خونسرد فضا را آرام کنند و به دانش‌آموزان آرامش و قوت قلب دهند، نه اینکه خدای ناکرده معلمی یا رسانه‌ای یا پدر و مادری خود نیز تنش و استرسی به دانش‌آموز اضافه کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192187

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب