حمید درخشان در گفتگو با نجواخبر:

پرسپولیس افت کرده/ اگر حواشی را جمع نکنیم در بازی‌های بعدی گرفتار می‌شویم

پرسپولیس افت کرده/ اگر حواشی را جمع نکنیم در بازی‌های بعدی گرفتار می‌شویم
حمید درخشان تاکید کرد: پرسپولیس نیازمند بازنگری در تمام ابعاد است.

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگوی زیر با خبرنگار نجوا خبر به نقد آخرین بازی پرسپولیس پرداخت.

آقای درخشان نتیجه آخرین بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان، طرفداران پرسپولیس را بسیار ناراحت و نگران کرد؛ شما بازی را چطور دیدید؟

ما اصلا بازی خوبی ارائه ندادیم. دلیلش هم اینکه ما هیچ موقعیتی بر دروازه‌ی حریف خلق نکردیم. ما تنها موقعیتی که توانستیم به گل برسیم یک خطای پشت به ۱۸ بود که یکی جلو افتادیم. ما در ۹۰ دقیقه‌ای که بازی کردیم هیچ خلق موقعیتی نداشتیم؛ در این نود دقیقه من هر جور ارزیابی می‌کنم، ما هیچ گونه خلق موقعیت روی دروازه‌ی حریف نداشتیم. نظر من این است که از بازی ملوان به بعد، ما واقعا رشد که نکردیم هیچ، افت هم کرده ایم.

دلیل این قضیه چیست؟

اول اینکه ما یکسری مصدوم دادیم، سرماخوردگی هم داشتیم که البته این سرماخوردگی نباید کار فنی ما را زیرسؤال ببرد. بازیکن دیگری می‌تواند جایگزین فردی که سرما خورده شود و برنامه‌های تیم را ادامه دهد. الان پرسپولیس به جای اینکه در عمق بیشتر بازی کند، تلاش می‌کند تا در عرض و رو به عقب بازی کند. اصلا فوتبال به نظر من یک قسمت بازی به عقب و قسمت عمده‌اش رو به جلوست. فضاهای جلو و خلق موقعیت‌ها مهم است. پرسپولیس متأسفانه در این بازی آخر حتی بازی با صنعت نفت نتوانست شایستگی و کار تاکتیکی‌اش را درست پیاده کند یا جلوی نفت آبادان هم با دو هافبک دفاعی بازی کرد. بازی آخر هم با همین شکل بازی کردیم که حتی یک خلق موقعیت هم نداشتیم درحالیکه آن تیم مقابل پنج-شش موقعیت خلق کرد که به گل هم رسید؛ پس ما باید بازنگری بکنیم در نوع بازی کردن، نوع تاکتیک، نوع چیدمان و نوع نفرات. اگر ما این موارد را درست نکنیم مطمئن باشید در بازی‌های آینده هم گرفتار می‌شویم. در بازی‌های آینده تیم‌های سخت‌تری جلوی ما بازی خواهند کرد و ما را دچار مشکل خواهند کرد.

فکر می‌کنید چقد حواشی و دعواهای اخیر در افت پرسپولیس تأثیر گذاشته است؟

بی‌تأثیر نیست؛ به دلیل اینکه تمرکز از بازی کردن و تمرینات دور می‌شود و سراغ مسائل حاشیه‌ای می‌رود و متأسفانه تمرکز وقتی شما در جریان بازی نداشته باشید و به مسائل حاشیه‌ای نگاه کنید متأسفانه کیفیت کم می‌شود تصمیمات درست نمی‌گیریم و همان تصمیمات اشتباه منجر می‌شود به اینکه شما لطمه بخورید و حتی برنده بازی نشوید. به نظر من مسئله مهم این است که تمرکز تیم پرسپولیس خیلی پایین آمده و باید تمرکزش را بالا ببرد و تمام فکرش را بر این بگذارد که از پس بازی‌ها بربیاید و بتواند بازی قابل قبول فنی و تاکتیکی انجام دهد.

برخی طرفداران پرسپولیس انتقاداتی را متوجه پیشکسوت‌ها می‌کنند که چرا پیشکسوتان به میدان نمی‌آیند تا به مدیرعامل باشگاه یا یحیی تذکر دهند. تیم، تیم شما بوده، نقش پیشکسوتان برای جلوگیری از ورود تیم به حواشی چیست؟

ما دنبال این نیستیم که واقعا تمرکز کادر فنی را به هم بزنیم، اگر مصاحبه نمی‌کنیم می‌خواهیم که تمرکزشان را داشته باشند، فکر کنند و تصمیمات درست بگیرند چون به اندازه‌ی کافی این‌ها خودشان را وارد بحث‌های حاشیه‌ای کرده و مشکلات خودشان را زیاد کردند. از این طرف هم اگر ما بخواهیم بیاییم فشار بیاوریم و بخواهیم توضیحاتی را بدهیم دست روی نقطه‌ای بگذاریم من فکر می‌کنم خیلی تخریب خواهند شد و متأسفانه دیگر به این راحتی جمع نخواهد شد. من فکر می‌کنم باید در مرحله‌ی اول خودشان را وارد این موضوعات نکنند در وهله‌ی دوم آرامش خودشان را بیشتر بکنند برای رسیدن به مسائل فنی تیم و در نهایت دور شوند از این بحث‌های حاشیه‌ای و با تمرکز بالا بتوانند کارشان را ادامه دهند.

شانس پرسپولیس برای صعود به مرحله بعدی چقدر است؟

فکر می‌کنم شانس دارد. من اعتقادم بر این است که پرسپولیس تیم بزرگی است. اگر تمرکز بیشتری داشته باشند و مقداری تغییر در نوع بازی کردنشان بدهند، از گروه‌شان صعود خواهند کرد.

در آستانه بازی با سپاهان هستیم و ال کلاسیکوی ایران، نظر شما چیست؟

خیلی خیلی بازی سختی برایشان است؛ چراکه سپاهان تیم بسیار بسیار آماده و خوبی است. اما ناگفته نماند که پرسپولیس تیم بزرگی است و می‌تواند بزرگی کند و اگر تمرکز لازم را برای این بازی بگذارد میتواند برنده‌ی این بازی هم شود.

نتایج سالهای اخیر پرسپولیس طرفداران را زیاده خواه کرده است، چه سخنی با طرفداران دارید؟

همیشه این طرفداران بودند که انتظارشان از تیمشان بزرگی و قهرمانی بوده و عادت کردند به این قهرمانی و دوست ندارند که تیمشان را از اوج پایین‌تر ببینند به همین خاطر من حق را به آن‌ها می‌دهم. آن‌ها هم دوست دارند تیمشان در رده‌ بالا بازی کند هم خوب بازی کند هم قهرمان شود. این زیاده‌خواهی نیست. به دلیل اینکه ما سال‌ها این پیروزی را به اینها تقدیم کردیم این قهرمانی را به آن‌ها دادیم و الان هم انتظارشان بر این است که این قهرمانی دوباره اتفاق بیفتد.

و چه توصیه‌ای برای بازیکنان پرسپولیس دارید؟

بازیکنان پرسپولیس به نظر من باید تمرکزشان را خیلی بیشتر کنند تمریناتشان را بیشتر کنند و بتوانند در شرایط مسابقه صد در صد کیفیتشان را بگذارند و بازی قابل قبولی انجام دهند. الان آنچه که ما از بیرون می‌بینیم این است که هنوز بازیکنان پرسپولیس کیفیت قبلی را ندارند. اکثرشان کیفیت‌شان پایین آمده و نتوانستند کیفیت لازم را که در فصل‌های گذشته داشتند به نمایش بگذارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192283

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب