دلیل لغو سفر رئیسی به آنکارا/ کارشکنی آمریکا در صدور ویزا برای وزیر امور خارجه ایران

دلیل لغو سفر رئیسی به آنکارا/ کارشکنی آمریکا در صدور ویزا برای وزیر امور خارجه ایران
وزیر امور خارجه کشورمان دلایل لغو سفر رئیسی به آنکارا را تشریح کرد و از ویزای دیرهنگام آمریکا به خود و لغو حضورش در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش نجواخبر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد لغو سفر رئیسی به ترکیه گفت: قرار بود که این هفته سفر رسمی جناب آقای رئیسی به آنکارا را داشته باشیم و همه چیز هم هماهنگ بود اما به دلیل اینکه امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص وضعیت غزه و ادامه آتش بس را داشتیم وزرای خارجه عضو و برخی کشورها به طور خاص از جمله ایران دعوت شده بودند.

وی افزود: در همین راستا در تماس تلفنی یکشنبه شب رئیسی با اردوغان دو رئیس‌جمهور توافق کردند که چون هم آقای هاکان باید نیویورک باشد و هم من قرار بود امروز در نیویورک باشم، این سفر را چند روز دیگر برگزار کنیم و اولویت اول را به مسئله نشست شورای امنیت بدهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: آمریکایی‌ها هم به من و همراهانم تقریبا به وقت ایران ساعت ۱ بامداد امروز ویزا دادند که عملا امکان حضورم در نشست امروز که از ۹ و نیم صبح تا ۱۲ در نیویورک برگزار می‌شود، فراهم نشد اما تمام تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس ادامه دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/202760

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب