نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی راسک/ واکنش امیرعبداللهیان

نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی راسک/ واکنش امیرعبداللهیان
نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان از دبیرکل و شورای امنیت خواست که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

به گزارش نجواخبر، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی به کلانتری راسک نوشت: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه روز جمعه، 15 دسامبر 2023 در ایران انجام شد، جلب می‌کنم.

وی افزود: جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد منجر به شهادت دلخراش 11 مأمور پلیس ایران و مجروح شدن 8 نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخ‌گویی مسئولین آن تاکید می‌کند.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین نوشت: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

وی افزود: این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطع‌نامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده است، همسو است.

ایروانی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حرکات تروریستی از سوی دشمنان امنیت و پیشرفت ایران نمی‌تواند روند پرشتاب توسعه و امنیت کشور و سیستان و بلوچستان را متوقف کند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در واکنش به حادثه تروریستی راسک‌ که منجر به شهادت رسیدن ۱۱ نفر از پرسنل نیروی انتظامی شد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شهادت تعدادی از پرسنل انتظامی شهرستان راسک را به بازماندگان این قهرمانان وطن، فرمانده محترم و خانواده بزرگ فراجا و عموم ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند سبحان برای این شهدای سرافراز، علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم».

امیرعبداللهیان در ادامه نوشت: «این‌گونه حرکات تروریستی از سوی دشمنان امنیت و پیشرفت ایران عزیز نمی‌تواند روند پرشتاب توسعه و امنیت ایران و سیستان و بلوچستان غیور را متوقف کند».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز عصر روز جمعه در یک موضع گیری رسانه‌ای، جنایت تروریست‌های تجزیه‌طلب و مزدور بیگانگان در حمله تروریستی به کلانتری راسک و به شهادت رساندن تعدادی از حافظان و مدافعان جان بر کف نظم و امنیت کشور و ملت ایران را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این شهیدان همیشه جاوید وطن افزود: «بی تردید دستگاه دیپلماسی با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط کشور بمنظور تعقیب و مجازات تروریست‌های کوردل و جنایتکار، بطور مکمل و هم‌افزا عمل خواهد کرد».

گفتنی است بامداد روزجمعه، تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک حمله کردند که در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته شدند، همچنین تعدادی از نیروهای فراجا نیز به شهادت رسیدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حمله در ساعت ۲ بامداد امروز اتفاق افتاده، اظهار کرد: در این حمله تروریستی ۱۱ تن از افسران انتظامی و سربازان وظیفه مقر انتظامی شهرستان راسک به شهادت رسیده و همچنین شماری از نیروهای فراجا زخمی شدند.

«علیرضا مرحمتی» گفت: مأمورانی که در مقر نظامی بودند شجاعانه دفاع کردند و تعدادی از مهاجمان را مجروح و تعدادی را به هلاکت رساندند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243085

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب