مازوت‌سوزی در پالایشگاه‌های نزدیک کلان‌شهرها تکذیب شد

مازوت‌سوزی در پالایشگاه‌های نزدیک کلان‌شهرها تکذیب شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی هستند انجام نمی‌شود.

به گزارش نجواخبر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در زمینه اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در شورای‌عالی محیط زیست تأکید ویژه‌ای در حوزه کاهش آلایندگی هوا داشت.

وی افزود: شاخص‌ها و کاهش تعداد روزهای ناسالم در کشور نشان می‌دهد کارهایی که انجام می‌شود اثرگذار بوده است؛ موضوع پسماندسوزی شبانه هم توسط مأموران سازمان محیط زیست در حال کنترل است و از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران، درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به سؤالی درخصوص مازوت‌سوزی در پایتخت و کلان‌شهرها خاطر نشان کرد: به‌عنوان امین مردم اعلام می‌کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی هستند انجام نمی‌شود و این اتفاق فقط برای نیروگاه‌هایی که دور از مراکز جمعیتی قرار دارند، رخ می‌دهد. طبق ابلاغیه روز گذشته، چندین نیروگاهی که در کلان‌شهرها هستند، به هیچ‌وجه مجوز مازوت‌سوزی ندارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243060

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب