مذاکرات اسرائیل و حماس برای تبادل اسرا به کجا رسید؟

مذاکرات اسرائیل و حماس برای تبادل اسرا به کجا رسید؟
برخی منابع آگاه اسرائیل اظهار کردند که مذاکرات برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و اسرائیل تا این لحظه پیشرفتی نداشته و رئیس این جنبش در غزه در حال حاضر علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارد.

به گزارش نجواخبر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از برخی منابع آگاه صهیونیست نوشت، مذاکرات برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی تا این لحظه پیشرفتی نداشته و یحیی السنوار، رئیس این جنبش در غزه در حال حاضر علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارد.

همچنین آحارونوت نوشت، بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) عصر شنبه در تماس تلفنی اظهار کرد، «اسرائیل» انتظار دارد آمریکا به میانجی‌های قطری برای عقد قرارداد تبادل اسرا فشار بیاورند اما این محور تاکنون هیچ نتیجه‌ای را محقق نکرده است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز نوشت، به نظر می‌رسد «اسرائیل» در راستای تلاش برای ایجاد انگیزه‌ای برای حماس، پیشنهادی را به قطری‌ها ارائه کرد که شامل آمادگی برای آتش‌بس طولانی (یک تا دو هفته) در مقابل آزادسازی زنان، کودکان، سالمندان و بیماران بود اما طبق اظهارات سخنگویان این جنبش، در حال حاضر حماس بر توقف کامل اقدامات خصمانه اصرار دارد.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر منتظر پاسخ حماس به این پیشنهاد جدید است.

برخی منابع آگاه از این مسئله اظهار کردند: ممکن است ظرف دو روز به این نتیجه برسیم که به بن‌بست رسیدیم و هیچ توافقی وجود ندارد یا پس از آن مذاکرات بزرگی (همه مقابل همه) آغاز خواهد شد.

آحارونوت در ادامه نیز تاکید کرد، مذاکرات ادامه دارند اما «اسرائیل» هیچ نشانه‌ای دال بر حصول پیشرفتی دریافت نکرد.

برخی منابع امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند، یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه علاقه‌ای به این قرارداد ندارد و مسئولان این رژیم گمان نمی‌کنند که «شمشیر به گردن او نزدیک باشد.»

حماس بر شروطی برای امضای توافق تبادل اسرا اصرار دارد که عبارت هستند از اینکه ابتدا و پیش از هر چیزی اقدامات خصمانه متوقف شود (آتش‌بس کامل) و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی کنند، دوم اینکه گذرگاه‌ها باز شده و کمک‌ها وارد تمامی مناطق نوار غزه شوند، سوم اینکه مذاکرات غیرمستقیم درباره اسرا انجام شود و چهارم اینکه مذاکرات فلسطینی داخلی با نظارتی عربی برای تشکیل یک کابینه یکپارچه ملی فلسطینی انجام شود.

آحارونوت به نقل از برخی گزارش‌ها نوشت، حماس در غزه توان مقاومت در برابر حملات «اسرائیل» را دارد و به وارد آوردن خسارات سنگین روزانه به ارتش آن ادامه خواهد داد.

ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شنبه اظهار کرد که ارتباط آنها با پنج اسیری که سه تن از آنها در ویدیویی حضور داشتند، قطع شده و احتمالا آنها در یکی از بمباران‌های دشمن صهیونیستی کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شنبه اعلام کرد که آمار کشته‌های این حملات به ۲۰ هزار و ۲۵۸ تن افزایش یافت.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت، سطح ویرانی‌ها در نوار غزه بی‌مانند است و در هیچ جنگی در قرن ۲۱ مشاهده نشده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243244

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب