تکلیف رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به استانداران درباره انتخابات

تکلیف رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به استانداران درباره انتخابات
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است، خطاب به روابط عمومی استانداری‌ها گفت: برگزاری کمپین‌های انتخاباتی برای جلب مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش نجواخبر، سپهر خلجی روز شنبه در همایش روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است. اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها باید شناسایی و فعال شود.

وی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم ارتباط و اتکا به مردم است و باید از این ظرفیت استفاده شود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، فتنه سال ۸۸ و هر زمان که به مردم تکیه کرده ایم، موفق بوده ایم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند، انتخابات را وظیفه شرعی و اجتماعی دانست و بیان داشت: در حوزه اجتماعی، باید این آگاهی را به مردم بدهیم که حضورشان در انتخابات برای خودشان موثر است و به تعهد و تخصص افراد بدون جانبداری توجه کنند.

هشدار رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نسبت به ایجاد فضای دو قطبی در آستانه انتخابات

خلجی با اشاره به اینکه به طور طبیعی باید تلاش کنیم در انتخابات دو قطبی ایجاد نشود و در عین حال، حس مشارکت در مردم فعال شود، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل بافت قومی و قبیله‌ای شاید کار سخت تر باشد اما باید هرآنچه که داریم به میدان بیاوریم.

با اخبار دروغ و منفی به لحظه مقابله شود

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای برای رصد اخبار انتخابات به صورت لحظه‌ای، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناامید کردن‌ها و سیاه‌نمایی‌ها در رسانه اتفاق می‌افتد که بسیاری از آنها هم پاسخ دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: هرجا که به موقع ورود شد، روشنگری حاصل می‌شود ولی وقتی بعد از ۱۰ روز ورود می‌کنید، مردم باور نمی‌کنند. هرچه که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط حساس‌تر می‌شود.

چهره‌های استانی با واسطه یا بی واسطه به میدان انتخابات بیاوریم

خلجی خطاب به استانداران اظهار داشت: چهره‌های استانی را به هر شکل ممکن فعال کنید. آنها را با واسطه یا بی‌واسطه به میدان بیاورید. شما می‌توانید از الگوی دیدار رئیس‌جمهور با مدیران گروه‌های سیاسی استفاده کنید. حتی می‌توان خبر آن را هم منتشر کرد و ایرادی هم ندارد. در دیدار رئیس‌جمهور حتی سخنان تند هم کار شد.

وی در ادامه مدیریت اظهارات مقامات را یکی از وظایف روابط عمومی‌ها دانست و گفت: یک مقامی در سطح استانی یا ملی، بدون موقعیت‌شناسی، مطلبی را بیان می‌کند و بعدا هم می‌گوید من نیتی نداشتم. اظهارات باید مدیریت شود. شما اینها را در شورای اطلاع‌رسانی استان مطرح کنید.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه اکنون سیاست کلی نظام مقابله با ناامید کردن مردم است و دستگاه های مسئول باید افراد را توجیه کنند، یادآور شد: ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اطلاعات در استان‌ها باید فعال و با اخبار دروغ و منفی به لحظه مقابله شود.

خلجی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور مقامات در استان‌ها تأکید کرد: حضور مقامات در استان‌ها به مصوبه تبدیل شده و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای دهه فجر هستیم و از همه مناسبت‌ها می‌توان برای موضوع انتخابات استفاده کرد.

کمپین‌های انتخاباتی برگزار کنیم

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: راه‌اندازی انواع کمپین می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش می‌تواند کمپینی برای رای‌اولی‌ها راه‌اندازی کند. همچنین ۱۲ درصد از ثبت نام‌کنندگان در انتخابات، خانم‌ها هستند. اما نیمی از آرا مربوط به بانوان است که باید بررسی کرد چگونه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

خلجی تصریح کرد: من پیگیر تغییر ساختار روابط عمومی‌ها هستم و بخشی از آن به نحو مطلوبی جلو رفته که امید است به نتیجه برسد. اما کارها در سازمان امور اداری و استخدامی به دلیل حجم زیاد درخواست‌ها به کندی پیش می‌رود لذا ممکن است کار مقداری زمان ببرد ولی انجام شدنی است. وزیر کشور مکاتبات لازم را در این رابطه انجام داده و این موضوع در دستور کار است.

وی گفت: البته ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و متناسب با آن، از روابط عمومی‌ها انتظار داریم که تمام ظرفیت‌ها را فعال کنند و خود را از وضعیت فعلی خارج کنند.

انتقاد از آشفتگی اطلاع رسانی در حادثه تروریستی کرمان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: آشفتگی در اطلاع‌رسانی شکل گرفت که البته فقط مربوط به این حادثه نبود. سال ۹۶ آیین‌نامه‌ای برای چگونگی برخورد با شرایط بحرانی تدوین شده بود که در حال بازنگری است. یک مقام مسئول باید مشخص شده و کاری جز اطلاع‌رسانی انجام ندهد.

خلجی ادامه داد: این مقام هم باید هر نیم ساعت یکبار اطلاع‌رسانی کند. همه دستگاه‌های استانی هم تمامی اطلاعات لازم را به دتت این مقام مسئول برسانند. البته ممکن است نیاز باشد در جایی خود دستگاه اطلاع‌رسانی کند که آن هم باید هماهنگ شده باشد. تعدد در اطلاع‌رسانی مردم را دچار سردرگمی می‌کند که با ابلاغیه‌ای حل خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به لزوم وجود پیوست رسانه‌ای در موضوعات مختلف، تصریح کرد: ابلاغیه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد که هر مصوبه‌ای که در زندگی مردم ‌اثر دارد، باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد که درست آن هم همین است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243707

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب