آمار عجیب از زیرمیزی پزشکان/۵ هزار شکایت اضافه دریافتی تنها در ۶ ماه

آمار عجیب از زیرمیزی پزشکان/۵ هزار شکایت اضافه دریافتی تنها در ۶ ماه
رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت گفت: در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵ هزار شکایت با موضوع اضافه دریافتی به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت واصل شده است.

به گزارش نجواخبر، سید حسین حاجی‌میرزایی رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگوی تلویزیونی با عنوان این مطلب که در ۲ ماه گذشته ۱۳۱۸ مرکز غیرمجاز تعطیل شده است، گفت: ما پیگیر تصویب لایحه تشدید مجازات علیه مداخله‌گران در امر درمان هستیم.

وی افزود: یکی از معضلات ما گسترش حضور افراد فاقد صلاحیت در حوزه سلامت است که آسیب‌های جدی به سلامت عمومی جامعه می‌زند. فضای مجازی هم به کمک این افراد آمد و متأسفانه یک مقدار گسترش پیدا کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، با طرح این سؤال که چه می‌شود کرد، گفت: قانونگذار به هر حال راه‌های برخورد با این افراد را تعیین کرده و ماده ۳ مقررات امور پزشکی به صراحت اعلام کرده افراد و مراکز غیرمجاز توسط وزارت بهداشت که در امر درمان مداخله کنند، کسب و کارشان تعطیل و پلمب می‌شود.

حاجی‌میرزایی به موضوع تخلفات جامعه پزشکی اشاره و اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵ هزار شکایت با موضوع اضافه دریافتی به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت واصل شده است.

وی ادامه داد: ۳۳۰۰ مورد از این شکایت‌ها در همان ابتدا رفع شد. یعنی یا به مرکزی که این اتفاق داشت می‌افتاد تماس گرفته شده که اصلاح شده و یا اشتباه بیمار بوده که تصور کرده اضافه دریافتی صورت گرفته و با توضیحاتی که داده شده، رفع شده است.

وی افزود: حدود ۱۷۰۰ پرونده به واحد رسیدگی به شکایات دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع و در ۹۰۰ مورد از آنها اثبات شد که اضافه دریافتی رخ داده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: این ۹۰۰ مورد به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه‌ها رفت که ۷۰۰ مورد احراز تخلف شد و به سازمان تعزیرات حکومتی برای اعلام مجازات ارجاع داده شد.

وی افزود: اینکه چقدر از اینها در شعب تعزیرات حکومتی توسط رئیس شعبه هم احراز شد، ما نمی‌دانیم چون پاسخ آن را به ما نمی‌دهند بلکه به متخلف اعلام می‌کنند، چون باید مبلغی را به گیرنده خدمت ارائه دهد؛ یعنی کسی که شاکی بوده رضایتش را بگیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243996

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب