واکنش مقامات دولت به گران شدن ارز

واکنش مقامات دولت به گران شدن ارز
در حالی که وزیر امور اقتصادی و دارایی روز بیست و پنجم دی ماه در سخنانی اعلام کرد که تلاش برخی برای افزایش قیمت دلار شکست خورد، روند رشد بهای ارز همچنان ادامه دارد؛ امروز نیز سخنگوی دولت گفت: عرضه ارز بیشتر از تقاضاست بنابراین افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد.

به گزارش نجواخبر، قیمت دلار حالا با نزدیک شدن به ۶۰ هزار تومان، وضعیت نامتعارفی را برای بازارهای ایران رقم زده است.

در این میان بی واکنشی مقامات دولتی و استناد به سخنان کارشناسانی که این رشد قیمت را گذرا می‌دانند، حتی با اعتراض شدید اصولگرایان تندرویی چون ثابتی، مجری صدا و سیما روبه‌رو شده است.

بر اساس این گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی در حالی در روز بیست و پنجم دی ماه در جمع ائمه جمعه کشور اعلام کرد برخی در چند روز اخیر برای افزایش نرخ ارز اقدام کردند، اما بانک مرکزی تلاش کرد تا مشکلی در این بخش رخ ندهد که قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومان قرار داشت. در شرایط فعلی اما قیمت ارز ار سوی سایت‌ها اعلام نمی‌شود و خبرهای رسیده از بازار نیز حکایت از ان دارد معدود معاملات در قیمت بین ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان اتفاق می‌افتد .

روز گذشته نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی در قامت سخنگوی دولت در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی حضور یافت اما حتی در خبر رسمی خبرگزاری دولت نیز اشاره‌ای به دلایل افزایش قیمت دلار نشده و وی صحبتی در این زمینه نداشته است . خاندوزی به تمجید از سیاست‌های دولت پرداخت و اعلام کرد: تورم نقطه به نقطه مصرف کننده با ۱.۷ درصد کاهش به ۳۸.۵ درصد رسیده است که نسبت به تورم نقطه به نقطه ابتدای امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در چهارمین روز بهمن ماه اعلام کرده است: نوسانات روزهای اخیر که بیشتر ناشی از تحولات منطقه‌ای است، گذرا و موقتی است و از تمامی فعالان اقتصادی می‌خواهیم فعالیت‌های و تصمیمات خود را براساس واقعیت‌های مثبت ارزی کشور اتخاذ کنند.

صمصامی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی که سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است نیز با بی اهمیت دانستن افزایش قیمت دلار اعلام کرده است: بازار آزاد ارز فقط در افکار عمومی بزرگ است، اما در واقع ظرفیت چندانی ندارد، زمانی که دولت ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی می‌پردازد و مرکز رسمی مبادله ارز و طلا داریم، جای نگرانی برای نوسان در بازار غیررسمی وجود ندارد.

در دهمین روز بهمن نیز سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص افزایش نرخ دلار گفت: دشمن فضایی را طراحی کرده تا در اقتصاد تکانه‌هایی ایجاد کند و به مردم فشار بیاورد. همانطور که سران برخی کشورها در حاشیه جلسات به رئیس‌جمهور می‌گویند آمریکایی‌ها گفته‌اند که هدف گذاری روی اقتصاد ایران است.

علی بهادری جهرمی نیز امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244163

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب