سرپرست معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی در پاسخ به «نجواخبر»:

سازمان هواپیمایی با گرانفروشان شوخی ندارد/ ادامه سریال گرانفروشی ایرلاین‌ها

سازمان هواپیمایی با گرانفروشان شوخی ندارد/ ادامه سریال گرانفروشی ایرلاین‌ها
تنش‌ها بر سر افزایش قیمت بلیت هواپیما در حالی بالا گرفته که سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر از برخورد با ایرلاین های متخلف داده است.

به گزارش نجوا خبر؛ برخی شنیده‌ها از احتمال گرانی مجدد بلیت هواپیما تا عید نوروز حکایت دارند.

از ابتدای دی ماه بود که شرکت‌های هواپیمایی با استناد به یک رأی دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما کردند، در حالی که در ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری به صراحت مشخص شده که تعیین قیمت بلیت هواپیما بر عهده شورای عالی هواپیمایی کشوری است. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی و سازمان تعزیرات وارد عمل شدند و با جریمه و پلمب ایرلاین‌های متخلف، سعی در کنترل قیمت‌ها داشتند؛ کاری که فعلا نتیجه نداده و همچنان شاهد گرانفروشی ایرلاین‌ها هستیم.

درخواست افزایش دو برابری قیمت بلیت هواپیما ازسوی ایرلاین‌ها

آنچه در یک ماه گذشته شاهد آن هستیم درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش دو برابری قیمت بلیت هواپیماست و آن‌ها به قیمت‌های پایین‌تر رضایت نمی‌دهند. این در حالی است که رئیس سازمان هواپیمایی احتمال افزایش قانونی نرخ بلیت هواپیما را رد نکرده است و باید دید آیا شورای عالی هوپیمایی با چراغ سبز ستاد تنظیم بازار حاضر به قبول این درخواست می‌شود؟

آشفته بازار فروش بلیت هواپیما در شب عید

یک ماه مانده به آغاز سفرهای نوروزی، طبق روال همیشگی و با ترفند ایرلاین ها، بلیت‌های هواپیما نایاب و گران می‌شود. البته در ماه‌های قبل از اسفند هم دسترسی مردم به بلیت هواپیما سخت بود و عملا امکان خرید بلیت لحظه‌ای بلیت حذف شده اما در ماه پایانی سال هر چند که ستاد تنظیم بازار وارد عمل می‌شود تا جلوی گرانفروشی را بگیرد اما آشفته بازار فروش بلیت هواپیما به راه می‌افتد؛ اما آیا بلیت هواپیما در شب عید افزایش می‌یابد؟

افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار نیست

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤال «نجواخبر» مبنی بر اینکه آیا بلیت هواپیما در شب عید گران می‌شود؟ گفت: این تصمیم بر عهده شواری عالی هواپیمایی است ولی فعلا تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار نیست.

مرتضی دهقان ادامه داد: سازمان هواپیمایی با گران فروشان شوخی ندارد و در صورت مشاهده هر نوع گرانفروشی ایرلاین ها، با آن‌ها برخورد قاطع خواهد داشت.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244435

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.