پروازهای مسافری به سوریه متوقف شد/ توافقات پروازی با کشور عمان

پروازهای مسافری به سوریه متوقف شد/ توافقات پروازی با کشور عمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص کشور سوریه پروازهای مسافری به آن متوقف شده‌است.

به گزارش نجواخبر، محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره توافقات پروازی با کشور عمان اظهار داشت: در توافقنامه اخیر با کشور عمان حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل‌ونقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت. طبق قوانین با اختیار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آزادی پنجم و هفتم تصمیم‌گیری می‌شود و در توافق با عمان، این اجازه داده شده است که از مبدا از کشور خودشان به مقصد ایران و یک مقصد دوم که پروازی در آن مسیر نداریم، پرواز داشته باشند. برای مثال در یکی از کشورهای اروپایی یا برخی از کشورها که در آن مسیر پرواز نداریم، آن شرکت هواپیمایی در مسیر اول از مبدا از کشور خودش به کشور ما و در مسیر بعدی به کشور ثالث می‌تواند مسافر را جابه‌جا کند.

وی ادامه داد: البته این موضوع جدیدی نیست و در ایام اربعین این اجازه به پاکستان داده شد که از کراچی یا لاهور پروازی به مشهد و از مشهد پرواز به نجف داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: البته با عمان هنوز مسیر مشخصی توافق نشده اما قرار بر این شده این اجازه به دو طرف داده شود و مسیرهایی که شرکت‌های معینه اعلام می‌کنند، مورد بررسی قرار بگیرد تا برای دو فصل پروازی به طور آزمایشی این توافقات به اجرا برسد و هر مسیری که پیشهاد شود بررسی کارشناسی خواهد شد بعد از آن تأییدیه‌ها صادر می‌شوند.

محمدی‌بخش همچنین درباره آخرین وضعیت پروازهای مسافری بین ایران و سوریه، گفت: برنامه دو کشور این بود که 50 هزار زائر را در سال به سوریه جابه‌جا کنیم و شرکت‌های معینه دو طرف هم مشخص شدند و مدتی هم پروازها برقرار شد اما در حال حاضر به دلیل شرایط خاص کشور سوریه پروازهای مسافری به سوریه متوقف شده‌است. بعد از اعلام وزارت امور خارجه، این پروازها به حالت عادی برمی‌گردند البته در حال حاضر پروازهای موردی به سوریه انجام می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245038

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.