هواپیمای توقیف شده ونزوئلا به ایران هیچ ارتباطی ندارد

هواپیمای توقیف شده ونزوئلا به ایران هیچ ارتباطی ندارد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمایی توقیف شده ونزوئلا هیچ ارتباطی به ایران ندارد، گفت:‌ اقدامات یکجانبه آمریکا امنیت هوانوردی مسافری را به خطر می‌اندازد.

به گزارش نجواخبر، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است هواپیمای بوئینگ 747 که توسط یک شرکت باربری ونزوئلا از شرکت هواپیمایی ماهان ایران خریداری شده بود، در چارچوب «محدودیت‌های صادراتی مربوط به ایران» توقیف و به آمریکا منتقل شده است.

در همین رابطه محمد محمدی‌بخش در واکنش به توقیف این هواپیما با بیان این‌که مالکیت هواپیما متعلق به ونزوئلاست و ارتباطی به ایران و شرکت ماهان ندارد، گفت: این اقدام آمریکا موردتأیید سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) نیست.

وی تاکید کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا امنیت هوانوردی مسافری را به خطر می‌اندازد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اقدام غیرقانونی آمریکا در توقیف و انتقال هواپیمای باری 747 شرکت «امتراسور‌» ونزوئلا را محکوم کرد و آن را تصاحبی ناروا و نتیجه ربایش، اقدامات قهری یکجانبه آمریکا و نقض اصول اساسی منشور سازمان ملل و حقوق بین‌المللی دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود از تلاش‌ها و اقدامات قانونی و دیپلماتیک ونزوئلا در جهت اعاده مالکیت و دسترسی به دارایی و اموال این کشور اعلام می‌نماید.

خردادماه سال گذشته مدیر روابط عمومی هواپیمایی ماهان در خصوص توقیف هواپیمای مذکور در آرژانتین گفته بود: هواپیمای توقیف شده در آرژانتین در تملک ونزوئلا است و هیچ ارتباطی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد.

امیرحسین ذوالانواری افزود: این هواپیما بیش از یک سال پیش به یک شرکت هواپیمایی ونزوئلایی واگذار شده و هیچ گونه ارتباط مالکیتی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد.

وی در خصوص بازداشت خدمه این شرکت، افزود: اگر بازداشت خدمه این شرکت هم صحت داشته باشد، این ارتباطی با شرکت ماهان نمی‌تواند داشته باشد چون هواپیما در اجاره ایرلاین ونزوئلایی است و ارتباطی با هواپیمایی ماهان پیدا نمی‌کند.

در همان زمان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته بود: هواپیمای توقیف شده ونزوئلایی است و تحت مالکیت و تابعیت ایران نیست.

محمد محمدی‌بخش افزود: بر اساس همکاری دو طرفه میان ایران و ونزوئلا، کروی پروازی برای آموزش به خلبانان و گروه پروازی ونزوئلایی حضور داشتند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244491

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب