افزایش قیمت خودرو درپی تغییرات نرخ ارز/ کدام خودرو ۴۵ میلیون تومان گران شد؟

افزایش قیمت خودرو درپی تغییرات نرخ ارز/ کدام خودرو ۴۵ میلیون تومان گران شد؟
قیمت خودرو، امروز، یک‌شنبه، 29 بهمن 1402، با گذشت یک روز از آغاز دوباره روند معاملات، سرانجام به تغییرات نرخ ارز واکنش نشان داد. نرخ اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی از ابتدای امروز به صورت صعودی گزارش می‌شود و برخی دیگر، بدون تغییر یا افت اندک قیمت را تجربه می‌کنند.

به گزارش نجواخبر، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 29 بهمن 1402، صعودی گزارش می‌شود. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نرخ ارز در آخرین ساعات معاملاتی هفته گذشته، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد که انتظار می‌رفت بتواند تأثیر خود را روی قیمت خودرو هفته جاری بگذارد.

اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی بازار با آغاز روند معاملات روز جاری دچار افزایش قیمت شده‌اند و این نوسانات قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی، بیشتر به چشم می‌خورد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو در حال حاضر روند افزایشی دارد.
قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تغییرات کمتری نسبت به مونتاژی‌های بازار دارد.

ساینا دنده‌ای S یکی از ارزان‌ترین سدان‌های داخلی بازار است که از ابتدای امروز تنها یک میلیون تومان گران‌تر شد و با نرخ 404 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که این خودرو نیز همانند دیگر سدان سایپا تنها یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با 689 میلیون تومان قابل خریداری است.

رانا پلاس پاناروما سدان سقف شیشه‌ای تولید شده روی پلتفرم پژو 206 اما هفته گذشته هیچ تغییری نداشت که امروز، 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت 635 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز یکی از رکوردداران افزایش قیمت امروز در بازار خودروهای داخلی شمرده می‌شود که با افزایش هفت میلیون تومانی، سرانجام به 707 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

میزان تغییرات قیمت خودروهای مونتاژی کمی بیشتر از داخلی‌های بازار گزارش می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین‌های بازار مونتاژی است که پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده و با 790 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X55 PRO IE اسپرت یکی دیگر از کراس‌اوورهای بازار بوده که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است و نسبت به دیروز رشد 45 میلیون تومانی دارد. این خودرو از آغاز امروز به نرخ یک میلیارد و 530 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس از کراس‌اوورهای محبوب کرمان موتور به شمار می‌رود که مانند اغلب مونتاژی‌های بازار، 20 میلیون تومان گران‌تر شد و به یک میلیارد و 570 میلیون تومان رسید.

فونیکس تیگو 7 پرو یکی دیگر از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودرو هم رشد 20 میلیون تومانی را تجربه می‌کند. این خودرو هم‌اکنون با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان از بازار قابل خریداری است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به نوسانات نرخ دلار، کاهش تولید خودرو نسبت به ماه‌های گذشته و همچنین جان گرفتن اندک معاملات در بازار خودرو، احتمالاً روزهای ابتدایی این هفته همراه با رشد قیمت باشد؛ البته باید منتظر ماند و دید که خبر درمانی مربوط به واردات خودرو باز هم می‌تواند ترمز بازار را بکشد یا خیر.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244579

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب