پیش‌بینی جدید رئیس اتحادیه طلا و سکه: منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟

پیش‌بینی جدید رئیس اتحادیه طلا و سکه: منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار دارد.

به گزارش نجواخبر، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران که به صورت حراج از روز 13 اسفند آغاز می‌شود، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی تمامی افراد جامعه می‌توانند در خرید سکه شرکت کنند، یعنی فقط گروه خاصی امکان خرید ندارند بلکه آحاد جامعه می‌توانند در این حراج شرکت کنند که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: امکان شرکت آحاد جامعه در حراج سکه یکی از ویژگی‌های مثبت این عرضه است؛ اما قیمت پایه، تفاوت قیمت با بازار داخلی و مقدار عرضه هم مهم است به طوری که این موارد باید به اطلاع عموم مردم برسد تا متقاضیان خرید بدانند حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دارای چه شرایطی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روی قیمت چه اثری دارد؟ بیان کرد: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کنند. اگر بخواهیم قیمت‌ها ثبات داشته باشد بانک مرکزی همچنان باید عرضه طلا و سکه را بیشتر کند که با این اقدامات شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: با نزدیکی به پایان سال ممکن است نوسانات اُنس جهانی بازار طلا و سکه را به هم بریزد که این موضوع با مدیریت بانک مرکزی قابل کنترل است.

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران امروز افزایش ۱۱ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۱۵ هزار تومان، به قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز چهارشنبه، ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۵۸۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۲ میلیون و ۵ هزار تومان

سکه امامی

۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

نیم سکه

۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۲ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان

هر انس طلا

۲۰۲۸.۰۵ دلار

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244805

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب