آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس و خبرگان

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس و خبرگان
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را اعلام کرد.

به گزارش نجواخبر، محسن اسلامی صبح شنبه (۱۲ اسفندماه) در قرائت اطلاعیه ۳۴ وزارت کشور گفت: پس از شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، نتایج حوزه‌های مختلف کشور دریافت و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها معرفی شدند.

فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح روز گذشته (۱۱ اسفند) آغاز شد و در برخی از شعب تا نیمه شب اخذ رأی از مردم ادامه داشت.

در انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شدکه ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت بودند.

با پایان یافتن فرایند اخذ رأی، شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صورت گرفت که در چهار حوزه آبادان، قم، ملایر و رشت به صورت الکترونیک رأی گیری انجام و نتایج آن اعلام شد که نتایج این چهار حوزه به این شرح است:

در حوزه آبادان، جلیل مختار با ۲۰ هزار و ۵۷۶ رأی به عنوان منتخب حوزه آبادان معرفی شد. جواد سعدون زاده، صادق کمالی، سید محمد مولوی و سید امین موسوی هم از حوزه آبادان به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه قم: مجتبی ذوالنوری با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ رأی، محمد منان رئیسی با ۱۰۵ هزار و ۱۴۷ رأی و قاسم روانبخش با ۷۸ هزار و ۵۴۵ رأی به عنوان نمایندگان مردم قم در مجلس دوازدهم معرفی شدند.

حوزه انتخابیه ملایر: احد آزادی خواه با کسب ۲۲ هزار و ۸۹۷ هزار به عنوان منتخب ملایر معرفی شد و حسین احمدی و احمدآرایی‌نژاد به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه رشت: جبار کوچکی نژاد با کسب آرای ۴۵ هزار ۶۱۴ رأی، مهدی فلاح با کسب ۳۴ هزار و ۶۸۲ رأی و محمدرضا احمدی سنگر با کسب ۳۲ هزار و ۲۷۳ رأی به عنوان نمایندگان رشت و حمام معرفی شدند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244812

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.